کد خبر: 1176576
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نه تنها در عرصه ترویج فرهنگ شهادت بلکه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی از هیأت‌ها و تشکل‌های دینی کمک می‌خواهیم.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، دومین نشست مطالبه‌گری برگزیدگان مهرواره هوای نو عصر امروز یکشنبه ۱۵ مردادماه با حضور سیدمحمدصادق هاشمی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امورایثارگران برگزار شد.

ترویج فرهنگ ایثار راه مقابله با فردگرایی غرب

سیدمحمدصادق هاشمی در این مراسم اظهار داشت: امروز یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های مکتب لیبرالیسم، فردگرا کردن دنیاست. ترجیح منافع شخص بر جمع را هم بنا دارند ارزش کنند. در جایی اگر فردی برای خود آزادی ایجاد کند حتی به قید سلب آزادی دیگران هم پذیرفته است زیرا امروزه ارزش برای فرد است.

وی افزود: در این زمینه شاهد هستیم که افرادی برای لذت خود، ناپسندترین اقدامات را هم انجام می‌دهند و می‌گویند این حق من است. مقام معظم رهبری در مواجه با این برنامه می‌فرمایند باید فرهنگ ایثار را ترویج کرد. یکی از دامنه‌های این فرهنگ، شهادت است.

بنیاد شهید امور خود را به حلقه‌های میانی می‌سپارد

هاشمی با اشاره به اینکه بنیاد شهید در مقابل درخواست‌ها و مطالبات تسلیم هستیم اما بدانید تمام اقدامات را بنیاد نمی‌تواند انجام دهد، گفت: امروزه اگر بناست فرهنگ ایثار و رعایت حق دیگران و تقدم حق آنان را ترویج کنیم، بهترین افراد تشکل‌های مردمی و فرهنگی و دینی هستند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امورایثارگران گفت: در بنیاد جزیی‌ترین اقدامات خود را هم بنا داریم به حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی و فرهنگی واگذار کنیم. امروز یکی از ضعف‌های ما در کشور این است که ازخودگذشتگی کم شده است. رهبر انقلاب زمانی به مسوولان بنیاد شهید فرمودند که بنیاد به موضوع بنیاد اجتماعی هم وارد شود.

برای ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی به ما کمک دهید

وی گفت: نه تنها در عرصه ترویج فرهنگ شهادت بلکه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی از شما کمک می‌خواهیم. به معاونان فرهنگی بنیاد شهید استان‌ها اعلام کردم اگر بناست یادواره شهید برگزار شود یا اردویی برپا شود، آن را به تشکل‌های فرهنگی و مردمی بسپارند.

هاشمی افزود: معاون فرهنگی استان ما باید محور و میدانی‌ترین فرد جریان انقلاب باشد. توقع دارم هیأت‌ها و تشکل‌های دینی خواسته‌ها و مطالبات خود را به سمت معاونت فرهنگی بنیاد شهید ببرند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امورایثارگران تصریح کرد: دولت و مجموعه‌های حاکمیتی برای کمک گرفتن از مجموعه‌های شما مشکلی ندارند، گاهی دسترسی به شما نداریم. ما با تمام وجود در بنیاد شهید، شما را خادم شهدا و مروج فرهنگ ایثار می‌دانیم. تمام تلاش می‌کنیم تا از شما کمک بگیریم.

فرصت استخراج فرهنگ شهید و ایثار درحال از دست رفتن است

حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در این مراسم اظهارداشت: قله آموزه‌های انقلاب اسلامی در شهدای ما تجلی یافته است. کسانی که این قله‌ها را برافروختن، مادران و پدران و خواهران شهید هستند. فرصت استخراج فرهنگ شهید و ایثار با از دست رفتن این پدر و مادرها درحال از دست رفتن است. باید از این فرصت بهره ببریم تا تجربه و الگو شود.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند خلا نیاز حماسه و شجاعت را در نوجوانان پر کند. اما اینکه چگونه این فرهنگ را بیان کنیم هنر شما هیأتی‌هاست.

هیأت‌ها جلسات خود را در حسینیه شهدا برپا کنند

مهدی متین‌پور سرپرست اداره کل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخی دیگر این نشست اظهارداشت: رویکرد بنیاد شهید در دوره جدید، فرصتی برای وصل شدن به جریان‌های مردمی است. این بنیاد زیرساخت‌هایی دارد که امیدواریم با نگاه‌های جدید بتوانیم آن را به جریان‌های مردمی و هیأت‌ها متصل کنیم. گلزار شهدای گمنام هیچ ربطی به بنیاد شهید ندارد و قانوناً تحویل بنیاد حفظ آثار شده است.

وی افزود: گلزار شهدایی که شهدایش نام و نام خانوادگی دارند، مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران است. در بحث زیر ساخت‌هایی که باید با هیأت همراه باشد، حسینیه شهید ماست که توسط بنیاد شهید مجوز داده می‌شود. حسینیه شهدا که یا محل زندگی شهید یا خانوادش بوده است، به حسینیه تبدیل شده است. گاهی اوقات نام حسینیه شهید به اسم خانه شهید نیز یاد می‌شود.

بیشترین حسینیه شهید در استان خوزستان است

متین پور مالکیت این ملک را به دست خانواده شهدا اظهار کرد و گفت: این ملک وقف نشده است. گاهی اوقات هیأت‌های نوجوانان و جوانان جایگاهی برای عزاداری ندارند و این حسینیه‌های شهید، بستر بسیار خوبی برای گردهمایی این افراد است. بیشترین جامعه آماری این حسینیه‌ها برای خوزستان است که تعداد حسینیه‌های شهید آن بیشتر از استان‌های دیگر است.

وی افزود: پیام آوران ایثار یک جمع روایتگری تخصصی است که این افراد برای روایتگری آموزش دیده‌اند و از سوی بنیاد مورد تایید هستند.

متین پور در پایان عنوان کرد: قوی ترین اسناد کشور در کنار اسناد ملی، متعلق به بنیاد شهید است. اخیرا اسناد شهدا را روی سایت اسناد افتخار گذاشتند که الان در دسترس عموم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار