کد خبر: 1176029
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
استاندار کرمانشاه گفت: مشکلات سال گذشته مرز خسروی برای اربعین امسال مرتفع شده، مقدمات بسیار خوبی برای پذیرایی از زائران حسینی آماده شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه امشب در گفت‌وگویی تلویزیونی خطاب به مردم استان، از فراهم شدن زیرساخت‌های مرز خسروی برای استقبال از زائران اربعین حسینی خبر داد.

وی با بیان اینکه کرمانشاه از دیرباز دروازه عتبات عالیات بوده است، افزود: از سال گذشته، امکاناتی متناسب با شرایط برای تردد زوار فراهم شد؛ که امسال با توجه به شرایط روز امکانات فراهم شده تقویت شده است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به شناسایی کاستی‌های سال گذشته در مرز خسروی، تصریح کرد: با آسیب‌شناسی‌هایی که انجام شده متناسب با شرایط؛ مشکلات سال گذشته برای اربعین امسال مرتفع شده، مقدمات بسیار خوبی برای پذیرایی بزرگ آماده شده است.

*۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز خسروی در اربعین امسال

وی با اشاره به حل مشکل ساعات عبور و مرور مرز خسروی، اضافه کرد: امسال قول قطعی ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی را دریافت کرده‌ایم و امیدواریم این شرایط تا پایان اربعین باقی بماند.

*تردد زائران حسینی از مرز خسروی با همکاری مسؤولان کشور عراق تسهیل می‎‌شود

صحرایی به برگزاری جلساتی با استاندار دیالی و حشد الشعبی در راستای برقراری امنیت و سهولت حمل و نقل اشاره کرد و گفت: ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز مزیتی بزرگی است که سبب می‌شود دیگر توقف زائر نداشته باشیم.

وی ادامه داد: یک نکته مهم از تجربه سال گذشته ارتقا در خدمات حمل و نقل از ورودی خسروی تا نقطه صفر مرزی است.

استاندار کرمانشاه  به بهسازی بیش از ۲۴۰ کیلومتر راه از ورودی تا خروجی استان و تعمیر ۸ نقطه حادثه‌خیز اشاره  کرد و افزود:  برای حمل و نقل بعد از مرز خسروی هم با طرف عراقی مذاکراتی صورت گرفته تا برای هر مسیر به سمت کربلا، بعداد و... وسایل نقلیه‌ای در نطر گرفته شود و پیگیر برگشت زوار از کربلا از همین مسیر هم هستیم.

*تعداد گیت‌ها در مرز خسروی افزایش می‌یابد

وی تعداد گیت‌های کم و چینش هندسی غیرفنی آن را از دیگر مشکلات مرز خسروی در سال گدشته دانست و  افزود: امسال  علاوه بر اینکه تعداد گیت‌ها افزایش یافته چینش آن‌ها هم اصلاح شده است، به طوریکه ۹۲ گیت در سمت عراق و ۸۰ گیت در سمت ایران در صورت نیاز تا ۱۰۰ گیت، فعال خواهد شد.

این مقام ارشد اجرایی استان کرمانشاه با اشاره به ۳ برابر شدن عرض درب ورود و خروج مرز، اظهار کرد: پارکینگی با ظرفیت پذیرش بیش از ۵۵ هزار خودرو شخصی فراهم خواهد شد.

* جداسازی جاده ترانزیت کالا از مسیر زائران در مرز خسروی 

وی خاطرنشان کرد: امسال برای امنیت جانی زوار مسیر عبور کامیون‌ها و ترانزیت‌ها را از مسیر مسافران در مرز خسروی با احداث جاده‌ای ۳ کیلومتری به عرض ۲۵ متر، جدا شده تا مرز همزمان به صورت مسافری و تجاری برقرار باشد.

صحرایی  اضافه کرد: در آستانه اربعین حسینی برای صادرات کالا در صورت نیاز  بخشی از بار مرز خسروی را روانه مرزهای پرویزخان و سومار خواهیم کرد.

 *ایجاد ۱۲هزار مترمربع سایه‌بان برای زوار

وی تأکید کرد: همچنین برای جلوگیری از گرمازدگی از ابتدای پایانه خسروی تا خروجی نقطه صفر مرزی سایبان‌های (۱۲هزار مترمربع) تعبیه شده تا زائر در سایه حرکت کند.

صحرایی به استقرار بیش از ۱۰۰ دستگاه  آمبولانس، ۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ فروند اورژانس هوایی در مسیر زوار در استان اشاره و بیان کرد: ۷ درمانگاه در قصرشیرین به خسروی مستقر است، یک بیمارستان صحرایی توسط ارتش و یک بیمارستان هم از سوی سپاه برپا خواهد شد.

وی از برپایی موکب‌ها و تراکم آن‌ها در سمت خروجی مرز سخن گفت و تصریح کرد: سپاه و ارتش هر کدام به صورت جداگانه موکب‌ها و پارکینگ‌های خوبی در ورودی خسروی خواهند داشت.

*بودجه اربعین در کرمانشاه به ۱۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ۱۷ شهر تابعه این استان در مسیر تردد زوار اربعین حسینی قرار دارد، گفت: با توجه به فرصت و ظرفیت‌های ملی کمک ۳۰۰ میلیارد تومانی به این شهرها شده تا شهرداری‌ها امکاناتی برای ایام اربعین فراهم کنند به طوریکه بعد از آن هم مورد استفاده قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون علاوه بر امکانات وزارتخانه‌ها، بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان صرف زیرساخت‌های اربعین در استان شده است.

صحرایی با اشاره به خدمات‌رسانی بنیاد مستضعفان، وزارت دفاع، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، تصریح کرد: شهرداری منطقه ۲۲ تهران به عنوان مکمل فعالیت‌های استانی در مرز خسروی مستقر خواهد شد.

وی در پایان به آماده‌سازی ۱۰ هزار بطری آب توسط بنیاد مستضعفان و ۱.۵ میلیون بطری آب‌ توسط ستاد اجرایی فرمان امام برای زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: همه افتخار و نگاهمان به میزبانی و معنویت این سفر است، اما باید این موهبت معنوی آورده مادی هم به همراه داشته باشد، فهرست خوبی از نیازمندی‌های استان تهیه شده که در مقاطع مختلف و فرصت‌های پیش آمده تأمین خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار