کد خبر: 1174377
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
در حالی که گفته می‌شود که سالانه ۱۷ هزار نفر در آمریکا قاچاق می‌شوند، بررسی دقیق آمار‌های محافظه کارانه دولتی این رقم را بین ۲۴۰ هزار تا ۳۲۵ هزار نفر نشان می‌دهند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از میزان، صنعت شومی در گوشه و کنار آمریکا در حال رشد روزافزون است که غالبا پنهان شده و ناگفته می‌ماند؛ این صنعت به قدری شوکه کننده است که آمریکایی‌ها حتی پس از شنیدن درباره آن سعی می‌کنند موضوع را نادیده بگیرند.

قاچاق انسان همواره یکی از بحران‌های جدی در آمریکا بوده است؛ این بحران در سال‌های اخیر وارد مرحله جدید و فاجعه باری شده و کودکان را بیش از دیگر اقشار جامعه درگیر می‌کند.

در واقع صنعت قاچاق انسان در آمریکا اکنون یک صنعت نیمه رسمی است که اپیدمی قاچاق جنسی به ویژه قاچاق جنسی کودکان را در این کشور رقم زده است.

در حالی که تصور‌ها بر این است که این جنایت در آمریکای مدعی حقوق بشر به سرعت قابل کشف، محاکمه و ریشه کن سازی است، آن چه در واقعیت رخ می‌دهد، کاملا معکوس است.

قاچاق جنسی درون مرز‌های آمریکا با سرعت قابل توجهی رشد می‌کند و میزان واقعی آن تا حد بسیار زیادی ناشناخته است؛ در عین حال، جنایت‌های قاچاقچیان انسان در آمریکا به ندرت توسط دادستان‌های این کشور کشف می‌شوند و حتی در مواردی به شکل نگران کننده‌ای نادیده گرفته می‌شوند.

یکی از موارد عدم بررسی عامدانه جنایت قاچاق انسان، مورد «جفری اپستین» است؛ با وجود شواهد، مدارک و مستندات موثق در پی تحقیقات گسترده، نه تنها شبکه بزرگ قاچاق انسان وی که شمار قابل توجهی از افراد مشهور و سیاستمداران آمریکایی و غیرآمریکایی در آن نقش داشتند، متلاشی نشد، بلکه خود وی مجازات حبسی جزئی دریافت کرد.

چیزی که آمار‌ها نشان می‌دهند، اینست که سالانه ۱۷ هزار نفر در آمریکا قربانی قاچاق انسان می‌شوند؛ این در حالیست که برآورد‌های محافظه کارانه وزارت بهداشت آمریکا این میزان را بین ۲۴۰ تا ۳۲۴ هزار نفر متغیر می‌داند.

قاچاق انسان در آمریکا یک صنعت چند میلیارد دلاری است که با رشد تقاضا تقویت شده و در پی عدم اجرای دقیق قوانین و بی تفاوتی اجتماعی تسهیل شده است.

جدیدترین مورد کشف قربانیان قاچاق انسان در آمریکا

مقام‌های ایالت «کالیفرنیا» آمریکا اعلام کردند که ده‌ها قربانی قاچاق انسان را که در شرایطی وحشتناک زندگی می‌کردند و مجبور به کار در عملیات غیرقانونی فرآوری ماری جوانا بودند، کشف کردند.
شمار قربانیان این پرونده قاچاق انسان ۶۰ نفر اعلام شد که دستکم یک نفر از آن‌ها کودک بود.

کلانتری «مرسد» ایالت «کالیفرنیا» اعلام کرد که به این افراد وعده مشاغل با درآمد خوب و مکانی برای اقامت داده شده بود.
«کالیفرنیا» آمریکا از زمان قانونی اعلام کردن ماری جوانا در سال ۲۰۱۶ تاکنون، شاهد رشد بازار زیرزمینی این ماده مخدر است، زیرا تولیدکنندگان ماری جوانا به دنبال اجتناب از پرداخت مالیات‌های بالای تعیین شده برای مشاغل قانونی فعال در زمینه این ماده مخدر هستند.

در نتیجه کارگران این صنعت غالبا در شرایطی خطرناک و استثماری کار می‌کنند.

بررسی‌های «لس آنجلس تایمز» نشان داد که نیروی کار این صنعت عمدتا مهاجر هستند و در معرض سوءاستفاده، سرقت دستمزد، تهدید به خشونت و شرایط بد و خطرناک کار قرار دارند.

سنت سکوت آمریکایی در برابر بحران قاچاق انسان

یک کارشناس آمریکایی درباره روند رو به رشد صنعت قاچاق انسان در آمریکا می‌گوید: این فقط یک مشکل نیست؛ این یک بحران انسانیت و لکه‌ای بر وجدان جمعی آمریکاست.

اگرچه بحران قاچاق انسان در آمریکا روز به روز وخیم‌تر و فاجعه بار‌تر می‌شود، اما سنت سکوت آمریکایی در برابر این بحران ادامه دارد.

کودکان به دلیل شرایط سنی و ساده انگاری اقتضای سنشان، به شدت در برابر بحران قاچاق انسان آسیب پذیر هستند.

آن‌ها یا فریب قاچاقچیان انسان را می‌خورند که با آن‌ها طرح دوستی ریخته و برایشان هدایایی تهیه می‌کنند یا به قاچاقچیان انسان اعتماد کرده و به آن‌ها وابسته می‌شوند یا توسط اعضای خانواده یا آشنایان خود به قاچاقچیان انسان فروخته می‌شوند.

آمریکا مقصد اصلی قاچاق جنسی کودکان است؛ در سال ۲۰۱۸، بیش از نیمی (۵۱.۶ ٪) از پرونده‌های جنایتکارانه قاچاق انسان فعال در آمریکا، موارد قاچاق جنسی بود که فقط کودکان را شامل می‌شد.

این در حالیست که بررسی‌های دیگر تخمین می‌زنند که ۸۳ درصد از قربانیان قاچاق جنسی در آمریکا کودکان هستند.

حقایق موجود درباره صنعت قاچاق جنسی کودکان در آمریکا ترسناک و تکان دهنده هستند:

-سن ورود کودکان به این صنعت بین ۱۲ تا ۱۴ است و اغلب آن‌ها دختران نوجوان فراری از خانه هستند.
-عمده کودکان قربانی قاچاق جنسی کودکان در آمریکا توسط اشخاصی که می‌شناسند، قربانی می‌شوند.
-قاچاق جنسی کودکان در آمریکا عمدتا در هتل‌ها، وب سایت‌های آنلاین و باربری‌ها رخ می‌دهد.
-سالانه حدود ۵۰ هزار نفر عمدتا از مکزیک و فیلیپین به آمریکا قاچاق می‌شوند.

کارشناسان مبارزه با قاچاق انسان تاکید دارند که قاچاقچیان از رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ و استخدام قربانیان استفاده می‌کنند.

دلایل رشد قاچاق جنسی کودکان در آمریکا

صنعت قاچاق جنسی کودکان در آمریکا با چهار عامل تشدید می‌شوند؛ ناکارآمدی سیاست‌های مهاجرتی در مرز‌های جنوبی، استفاده غارتگرانه از رسانه‌های اجتماعی، هرزه نگاری و خانواده‌های از هم گسیخته.

در مورد ناکارآمدی سیاست‌های مهاجرتی آمریکا در مرز‌های جنوبی این کشور باید گفت که در ماه مه ۲۰۲۳ اداره گمرکات و حفاظت مرزی آمریکا اعلام کرد که روزانه با ۴۳۵ کودک بدون همراه مواجه شده است؛ یک بررسی نشان می‌دهد که باند‌های مواد مخدر و قاچاقچیان ۶۰ درصد از این کودکان را در فحشا، بیگاری و هرزه نگاری از کودکان مورد استثمار قرار می‌دهند.

بدتر از همه این که، دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن ۳۴۴ کودک را به بزرگسالان غیر خویشاوند دارای فرزند آنان در آمریکا تحویل داد؛ این کودکان هدف اصلی قاچاقچیان انسان در آمریکا هستند.

نکته قابل توجه این که نیمی از تحت تعقیب‌ترین جنایتکاران اداره مهاجرت و گمرک آمریکا، مرتکبان مکزیکی قاچاق کودکان هستند.

رسانه‌های اجتماعی نیز به نوبه خود دسترسی قاچاقچیان انسان به قربانیان را تسهیل کرده اند؛ یک سازمان فعال در زمینه مبارزه با قاچاق انسان می‌گوید که ۵۵ درصد از قربانیان قاچاق جنسی در آمریکا در سنین ۷ تا ۱۱ سال از طریق برنامه‌ها و وب سایت‌های رسانه‌های اجتماعی استخدام می‌شوند و به همین دلیل موارد آدم ربایی در این زمینه بسیار کاهش یافته است.

هرزه نگاری به عنوان یکی از دلایل رشد قاچاق انسان در آمریکا به دلیل پیامد‌های گسترده از جمله موضوع‌هاییست که مورد خشم عمومی قرار گرفته است.

آسیب پذیرترین کودکان در آمریکا، کودکانی هستند که در خانواده‌های تک والد بزرگ شده اند؛ این کودکان ۱۱ برابر بیشتر از دیگر کودکان در معرض خطر آسیب و آزار جسمی و جنسی قرار دارند.

در سال ۲۰۱۶، مرکز ملی کودکان گمشده و استثمار شده آمریکا دریافت که ۸۶ درصد از قربانیان قاچاق جنسی در هنگام ناپدید شدن تحت مراقبت خدمات اجتماعی بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار