کد خبر: 1173894
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
رئیس مرکز آموزش رزمی هواپیماهای بدون سرنشین قزاقستان گفت: پهپادهای «آنکا» ترکیه در صورت موفق بودن در آزمایشات و مانورهای مورد نظر خریدار خواهند شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  «شوخان موسی بیک اف»، رئیس مرکز آموزش رزمی هواپیماهای بدون سرنشین قزاقستان گفت: ما پهپاد «آنکا» ترکیه را آزمایش و مورد بررسی قرار خواهیم داد و در صورت موفقیت این نوع هواپیمای بدون سرنشین از آنکارا خریداری می‌شود.

رئیس مرکز آموزش رزمی و استفاده رزمی از پهپادها گفت: پروازهای آزمایشی یکی از مراحل پذیرش است. عملیات نظامی آزمایشی این پهپادها در شهر «تراز» از آگوست ۲۰۲۳ شروع می‌شود و تا اواسط مارس ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

قبل از شروع آزمایش، بازرسی میانی و آشنایی با مسائل فنی انجام شده و مهندسان، خلبانان، اپراتورهای بار در ترکیه آموزش دیده‌اند.

پهپاد آنکا یکی از پهپادهای اصلی ترکیه محسوب می شود، ترکیه این پهپاد را در دو نسخه شناسایی و رزمی ساخته است. پهپاد آنکا در سال ۲۰۱۰ پرواز کرد و در سال ۲۰۱۳ نیز وارد خدمت شد.

علاوه بر قزاقستان که درصدد خرید این نوع پهپاد از ترکیه است قبلا نیز تعدادی از این نوع هواپیمای بدون سرنشین توسط قرقیزستان خریداری شده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار