کد خبر: 1173600
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
رئیس جمهور ترکیه گفت که آماده است برای کمک به یونان در مهار آتش سوزی‌های جنگی هرکاری که لازم باشد، انجام دهد.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دوشنبه شب گفت که آماده است هر کاری که می‌تواند برای کمک به یونان در مقابله با آتش سوزی‌های جنگلی انجام دهد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی‌آ‌ر تی»، اردوغان پس از جلسه کابینه در شهر «آنکارا» گفت: «ما 2 هواپیمای آتش نشانی و یک بالگرد آتش نشانی را به یونان که با آتش سوزی بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند، اعزام کردیم.»

اردوغان گفت که یونان به کمک سایر کشورهای نیاز دارد. او با اشاره به  آتش سوزی در جزیره‌ «رودس» در یونان که در جنوب غربی ترکیه واقع شده، افزود: «بهترین آرزوهای را برای همسایگان یونانی به ویژه مردم رودس دارم.»

آتش‌سوزی در جزیره «رودس» در یونان غیرقابل کنترل شد و دفتر ریاست جمهوری یونان اعلام کرد با توجه به شرایط فوق‌العاده تعطیلات ملی روز  دوشنبه برنامه‌ریزی شده بود را  لغو کرده است. سخنگوی پلیس یونان گفت که به‌دلیل آتش‌سوزی گسترده جنگل‌ها و درختان در جزیره رودس، دولت مجبور به تخلیه ۳۰ هزار نفر از این منطقه شده است.

«کریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان روز یکشنبه از ترکیه برای کمک‌رسانی در مهار آتش سوزی تشکر کرد.پیشتر، وزارت امور خارجه یونان نیز از کمک ترکیه تشکر و اعلام کرده بود:«از ترکیه برای ارائه پشتیبانی آتش نشانی و کمک به یونان در مقابله با آتش سوزی‌های شدید سپاسگزاریم.»

آتش‌سوزی‌های ویرانگر برای ششمین روز متوالی جزایر یونانی از جمله رودس که مرکز گردشگری است را فرا گرفته است. مقامات یونان هشدار داده‌اند که نبرد برای مهار شعله‌های آتش چند روز طول می‌کشد. اینک تلاش‌ها بر جلوگیری از گسترش آتش به سمت شمال متمرکز است. گردشگران و برخی از مردم محلی شب را در سالن‌های ورزشی، مدارس و مراکز برگزاری نشست هتل‌های جزیره سپری می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار