کد خبر: 1173148
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
سخنگوی یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، گفت: پهپاد‌های نیروی هوایی ارتش در این رزمایش، حضوری گسترده، قدرتمندانه و اثرگذار دارند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، امیر خلبان علیرضا رودباری سخنگوی یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، گفت: در مرحله اصلی و فاز عملیاتی این رزمایش، عملیات‌های رزم پهپادی، شناسایی و جنگ الکترونیک توسط پهپاد‌های نیروی هوایی ارتش اجرا می‌شود.

وی افزود: پهپاد‌های رزمی، شناسایی و اخلالگر کمان-۱۲، کرار، مهاجر۶ و آرش مجهز به انواع سرجنگی و با حمل انواع تجهیزات جنگ الکترونیک و بمب‌های بهینه‌سازی شده و نقطه زن با استفاده از اصل غافلگیری، اهداف حیاتی نیرو‌های نارنجی (نیرو‌های تعبیه شده در نقش دشمن) را مورد انهدام قرار می‌دهند.

سخنگوی یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت تصریح کرد: در اجرای این مرحله از رزمایش، هواپیما‌های باسرنشین و بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش با سامانه‌های اخلالگر و استفاده از به روزترین تکنیک‌های جنگ الکترونیک، ضمن از کار انداختن سامانه‌های پدافندی نیرو‌های نارنجی (نیرو‌های تعبیه شده در نقش دشمن)، مسیر امن را برای اجرای عملیات پهپادی فراهم می‌کنند.

گفتنی است؛ یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت از امروز با شرکت ۹۲ فروند هواپیما آغاز شده و از امشب وارد مرحله اصلی خود می‌شود.

پایگاه‌های شهید بابایی، شهید لشکری تهران، شهید نوژه همدان، شهید دوران شیراز، شهید یاسینی بوشهر، شهید عبدالکریمی بندرعباس، وحدتی دزفول، شهید فکوری تبریز، شهید حبیبی زهام مشهد، شهید حسینی بیرجند و برادران شهید دلحامد چابهار، به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم در این رزمایش نقش ایفا می‌کنند.

قرار است، هواپیما‌های حاضر در این رزمایش، روش‌های مقابله با حملات نیرو‌های حمله‌ور در نقش دشمن را با استفاده از تاکتیک‌های نوین به صورت دو طرفه کنترل شده انجام دهند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش، پیام این رزمایش را دوستی، صلح، آرامش و امنیت در منطقه عنوان کرد.

به گفته امیر واحدی، «امنیت پایدار، توسعه و تحکیم روابط منطقه‌ای، حسن همجواری و دفاع از مرز‌های هوایی کشور از محور‌های رزمایش است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار