کد خبر: 1172377
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
وزیر دفاع گفت: کشور بولیوی نیازمندی‌هایی در خصوص دفاع مرزی، مبارزه با قاچاق موادمخدر دارد که سعی شد در مباحث تجهیزاتی تعاملاتی را با این کشور داشته باشیم و این همکاری می‌تواند الگویی برای سایر دوستان ما در آمریکای جنوبی باشد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه صبح امروز (پنجشنبه، ۲۹ تیرماه) بین وزرای دفاع بولیوی و ایران امضا شد.

امیر محمدرضا آشتیانی در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: همانطور که مردم عزیز اطلاع دارند کشور‌های آمریکای لاتین با توجه به منطقه بسیار حساس آمریکای جنوبی از اهمیت ویژه‌ای در سیاست خارجی و دفاعی ما برخوردار هستند و در سفر مقامات عالیرتبه کشورمان به آن منطقه و سفر اخیر رئیس‌جمهور به این منطقه نشان‌دهنده این اهمیت است.

وی افزود: ما در این سفر تلاش کردیم وزیر دفاع بولیوی از دستاورد‌ها و ظرفیت‌های وزارت دفاع در ابعاد مختلف آشنا شوند. کشور بولیوی نیازمندی‌هایی که در خصوص دفاع مرزی، مبارزه با قاچاق موادمخدر دارد که سعی شد در مباحث تجهیزاتی تعاملاتی را با این کشور داشته باشیم و این همکاری می‌تواند الگویی برای سایر دوستان ما در آمریکای جنوبی باشد.

وزیر دفاع بولیوی نیز در این مراسم با مثبت ارزیابی کردن سفر خود به ایران گفت: من ابتدا مایل هستم از طرف خودم و دولت بولیوی از ابراز لطف وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و همکاران ایشان تشکر و قدردانی کنم.

وی افزود: حضور ما در ایران بر پایه یک سری موضوعات مشخصی برنامه‌ریزی شده بود. ما در کشورمان در حوزه قاچاق کالا و موادمخدر و کنترل مرز‌ها نگرانی‌هایی داریم که ضمن درخواست کمک از ایران در این موارد، امیدواریم در حوزه دانشگاهی نیز با دانشگاه نظامی ایران همکاری داشته باشیم.

وزیر دفاع بولیوی تصریح کرد: از همه دانشگاه‌ها و مجامع صنعتی که با صبر و حوصله توانمندی‌های خود را به ما نشان دادند که موجب شگفت‌زدگی ما از پیشرفت‌های ایران شد، تشکر می‌کنم. ما به نتایج این سفر بسیار خوشبین هستیم و امیدواریم این سفر سرآغاز همکاری‌های گسترده در حوزه‌های مختلف باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر