کد خبر: 1168483
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
علی‌رغم انتشار تحلیل‌ها و اخباری مبنی بر عدم تحقق اهداف ارتش رژیم صهیونیستی از حمله به اردوگاه جِنین، مقامات تل‌آویو خواهان تداوم درگیری‌ها هستند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات ارتش و کابینه تل‌آویو از تداوم حمله نظامی به اردوگاه فلسطینی جِنین با شرکت حدود هزار سرباز اسرائیلی برای دومین روز متوالی گزارش دادند.

طبق گزارش شبکه «آی۲۴» رژیم صهیونیستی، «دانیل هاگواری»، سخنگوی ارتش تل‌آویو، درباره تداوم این حمله گفته است: «۱۲۰مظنون دستگیر شده‌اند؛ ۱۰زیرساخت یا هدف دیگر هم باید قبل از پایان این عملیات کشف شوند».

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی امروز (سه‌ شنبه، ۴جولای)، برای دومین روز متوالی به تجاوزات گسترده و همه‌جانبه زمینی و هوایی علیه شهر جنین و اردوگاه آوارگان آن در شمال کرانه باختری ادامه دادند؛ این عملیات تجاوزگرانه جدید به جنین از سحرگاه دیروز آغاز شده است.

روز گذشته، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرده بود که «عملیات خانه و باغ در جنین تا رسیدن به هدف مورد نظر ادامه دارد». مقامات تل‌آویو تاکنون و باوجود انتشار گزارش‌هایی مبنی بر شکست میدانی و عدم تحقق اهداف مطلوب، خواهان تداوم حملات هستند.

ساعتی پیش، شبکه ۱۲رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که  فرماندهان ارتش و شاباک به نتانیاهو، نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو تاکید کردند که اهداف عملیات نظامی در جِنین محقق نشده‌اند.

طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، در نتیجه این یورش ۱۰ غیرنظامی شهید و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند که حال ۲۰ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است. هلال احمر فلسطین هم امروز اعلام کرد که اوضاع انسانی در اردوگاه جنین، بسیار بد است و ساکنان این اردوگاه به شدت نیازمند دارو، آب و موادغذایی هستند؛ در حالی تجاوز رژیم صهیونیستی به جنین، مانع امدادرسانی می‌شود.

روز گذشته، دوشنبه رسانه‌های صهیونیستی با اذعان به شکست تجاوزات ارتش رژیم اشغالگر به شهر جِنین و اردوگاه آن، اعلام کردند: اگر عملیات نظامی قبلی ارتش اسرائیل در جنین موفقیت آمیز بود، اصلاً نیازی به عملیات فعلی وجود نداشت.

«ایهود یعری»، تحلیلگر مسائل و تحولات عربی در «شبکه ۱۲» رژیم صهیونیستی، شکست عملیات‌های نظامی قبلی ارتش رژیم صهیونیستی در جنین و در مواجهه با جناح‌های مقاومت فلسطین را دلیل آغاز مجدد درگیری‌ها توسط تل‌آویو معرفی کرده بود. این تحلیلگر اسرائیلی در ادامه گزارش خود نوشته بود که «عملیات شکننده موج‌ها مانع توسعه صنایع نظامی در جنین نشد؛ اگر واقعاً موفق می‌شد، اکنون هیچ توجیهی برای انجام عملیات فعلی وجود نداشت».

«تزوی یحزکالی»، تحلیلگر مسائل عربی در شبکه۱۳ رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود با بیان اینکه «عملیات نظامی علیه جنین قواعد بازی را تغییر نخواهد داد»، خاطرنشان کرد: جوانان اردوگاه جِنین، فرهنگ جهاد را حمل می‌کنند؛ علاوه بر این آن‌ها دارای فناوری و تسلیحات پیشرفته‌ای هستند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هم امروز در گزارشی، با توصیف حمله اخیر رژیم صهیونیستی علیه شهر جِنین به «عملیات متوهمانه»، تاکید کرد که هدف قراردادن این اردوگاه فلسطینی، موفقیت‌آمیز نبوده و منجر به «تضعیف پایه‌های مقاومت» نخواهد شد. هاآرتص در گزارشش تاکید کرده بود که «بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی باید عملیات در جنین را که سربازان ارتش اسرائیل را درگیر نبردهای خیابانی خطرناکی کرده، متوقف کنند».

این تحلیل‌های عبری در حالی منتشر می‌شود که ارتش رژیم اشغالگر هدف از تجاوز گسترده‌ خود به شهر جنین و اردوگاه آن در شمال کرانه باختری را «خنثی کردن زیرساخت‌های نیروهای مسلح و دستگیری اعضای جناح‌های مقاومت در جنین» معرفی کرده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار