کد خبر: 1166580
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
رئیس جمهور قزاقستان در جلسه شورای امنیت این کشور ضمن تاکید بر شراکت استراتژیک با روسیه از رئیس جمهور این کشور حمایت کرد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، پس از اقدام نظامی نیروهای واگنر، «قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان جلسه شورای امنیت این کشور را برگزار کرد.

در این جلسه، توکایف به گزارش‌های نخست وزیر، دادستان کل، رئیس کمیته امنیت ملی، وزرای دفاع، کشور و امور خارجه درباره اقدامات لازم برای اجرای دستورالعمل‌ها در ارتباط با وضعیت فدراسیون روسیه گوش داد.

در این گزارش آمده که علیرغم اینکه آنچه در روسیه اتفاق افتاد، این موضوع داخلی است، مردم قزاقستان با نگرانی وضعیت کشور دوستی را که طولانی‌ترین مرز جهان را با آن دارند، درک کردند.

توکایف تاکید کرد که روسیه شریک استراتژیک قزاقستان است و همچنین یادآور شد که در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از اقدامات مقامات روس برای بازگرداندن نظم قانون اساسی و تضمین امنیت شهروندان خود حمایت کرده است.

رئیس جمهور قزاقستان معتقد است که اولویت کلیدی سیاست داخلی هر کشور از جمله قزاقستان باید اصل حاکمیت قانون به عنوان مبنایی برای تضمین نظم عمومی و توسعه اجتماعی و اقتصادی باشد.

وی افزود:  به روسای تمام ادارات دستور داده شده برای پاسخگویی به تهدیدات احتمالی شرایط بحرانی آماده باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار