کد خبر: 1166346
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
متکي گفت: شورای وحدت برای انتخاب کاندیدا‌های لیست خود اول نمایندگان فعلی را ارزیابی و در برخی شهر‌ها بر اساس چارچوب کاندیدا‌های جدید را گزینش مي‌کند.

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان، در نشست تحول انقلابی، مشارکت حداکثری انتخابات مجلس دوازدهم و خبرگان رهبری ششم که از سوی شورای وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی در مصلی امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد، گفت: تا دو هفته آینده از گفتمان و شعار انتخاباتی شورای وحدت رونمایی خواهد شد.

سخنگوی شورای وحدت با اشاره به این‌که «سه سال است در این شورا برای اعتلای انقلاب تلاش می‌کنیم»، تاکید کرد: در شرایط داخلی خوشحالیم که سمت و سوی اداره کشور درست شد، گام‌های بلندی در این دولت برداشته شد و در سیاست خارجی هم موفق بودیم، ولی در بهبود معیشت مردم موفق نبودیم.

متکی با اشاره به این‌که «در دو دوره انتخابات ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ تراز مشارکت مردم از ۵۰ درصد کمتر شد»، اظهار کرد: انتخابات کنگره آمریکا حدود ۳۰ درصد مشارکت داشت، ولی اتفاقی رخ نداد، اما وقتی انتخابات ما در تراز انقلاب اسلامی نیست، باید برای اصلاح این روند تلاش کنیم.

وی یادآور شد: در وقایع نیمه دوم ۱۴۰۱ برخی کشورها، متوهم شدند که کار جمهوری اسلامی تمام است، اما مردم در ۲۲ بهمن قیامت کردند و پاسخ محکمی به دشمنان دادند و هنوز ادای تکلیف مسئولان باقی مانده است.

رئیس شورای وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که «رهبری همیشه در چنین ایامی ورود به انتخابات را زودهنگام می‌دانستند»، افزود: امسال رهبری انقلاب میدان را رصد کردند و سناریو‌های دشمن را شناختند و خودشان پیشگام شدند. سناریوی دشمن، کاهش مشارکت است و به دنبال سوءاستفاده از آن هستند پس اکنون تکلیف داریم این ترفند دشمن را خنثی کنیم.

متکی با تاکید بر این‌که «از مسئولان مطالبه داریم، اما معتقدیم باید نقشه راهی برای کشورداری داشت و از افراد کاربلد استفاده کرد»، اضافه کرد: ما پیام روشن به دشمن داریم، حضور در انتخابات هم حق است و هم تکلیف است و آن را وظیفه خود می‌دانیم. هیچ عذری برای حضور نداشتن در انتخابات مقبول نیست.

وی با اشاره به روند انتخاب گزینه‌های اصلح لیست شورای وحدت، اظهار کرد: شورای وحدت در دو مرحله انتخاب گزینه‌های لیست خود را در دست بررسی دارد، اول نمایندگان فعلی را ارزیابی می‌کنیم، دوم در برخی دیگر از شهر‌ها بر اساس چارچوب شورای وحدت، کاندیدا‌های جدید را انتخاب می‌کنیم.

متکی تاکید کرد: در دو هفته آینده گفتمان و شعار انتخاباتی را در حوزه تحول خواهی و انتخابات اعلام می‌کنیم که مبتنی بر بیانات رهبری انقلاب است. از رسانه‌ها بویژه رسانه ملی هم می‌خواهیم راه را برای شنیده شدن نظرات مردم دوستدار ایران و انقلاب در اداره مجلس آینده فراهم کند تا مثل ۲۲ بهمن در انتخابات آتی نیز پاسخ محکمی به دشمن بدهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار