کد خبر: 1165665
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
رئیس بنیاد شهید:
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: منافقین یکی از بزرگترین سد‌های پیش روی خود را که همواره روشنگری می‌کرد و در مقابل آن‌ها می‌ایستاد، شهید بهشتی می‌دانستند و تلاش می‌کردند تا اثرگذاری وی را از بین ببرند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در همایش گرامیداشت شهدای حقوقدان تهران به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه اظهار داشت: وقتی از یاد شهدا صحبت می‌کنیم چه مفهومی را باید دنبال کنیم؟ شهدا در همه ادیان مذاهب هستند و خداوند می‌خواهد در هر قومی شهدا را به عنوان انسان الگو نشان دهد تا راهنمای جامعه باشد.

وی افزود: در ۴۰ سال پس از انقلاب و به طور کلی در ۶۰ سال نهضت امام خمینی اگر مروری داشته باشیم، می‌بینیم که سعادت شهدا برای ما درس است. شهید بهشتی از بزرگترین شخصیت‌هایی است که در ابتدای انقلاب مورد تعرض قرار می‌گرفت و هزاران بار پیش از آن که ترور فیزیکی شود ترور شخصیتی شد. بسیاری از انقلابیون و روحانیون هم نسبت به ایشان ذهنیت منفی پیدا کرده بودند.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: منافقین یکی از بزرگترین سد‌های پیش روی خود را که همواره روشنگری می‌کرد و در مقابل آن‌ها می‌ایستاد، شهید بهشتی می‌دانستند و تلاش می‌کردند تا اثرگذاری وی را از بین ببرند، اما، چون تلاش‌هایشان بی اثر شد و مردم آن‌ها را شناختند و از صحنه سیاست کنار گذاشتند دست به سلاح بردند و قیام‌های مسلحانه به راه انداختند و شهید بهشتی را حذف فیزیکی کردند.

همکاری منافقین با داعش در عراق و سوریه

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر با گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی مردم سازمان نفاق را شناخته و نسبت به آن‌ها قضاوت دارند یادآور شد: این سازمان در ابتدای انقلاب و حتی پیش از آن برای خود وجهه‌ای داشت و دست به ترور مستشاران آمریکایی زد، اما سال‌های بعد چهره خود را تغییر داد و از استکبار جهانی پول می‌گرفت و ترور می‌کرد که اخیراً هم اسنادی به دست ما رسیده که نشان می‌دهد منافقین با داعش هم در عراق و سوریه همکاری می‌کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه سازمان نفاق توانست رئیس جمهوری از جنس خود را در اوایل انقلاب به قدرت برساند گفت: عاقبت رئیس جمهور ۱۱ میلیونی که به این تعداد رای افتخار می‌کرد و مدام در برابر امام از این تعداد رأی یاد می‌کرد و با ایشان مهاجه میکرد را همگان دیدیم.

وی سپس به سرنوشت شاگردان حضرت امام اشاره و اظهار کرد: شاگردان امام خمینی از ابتدا نیامده بودند که حکومت تشکیل دهند بلکه می‌خواستند به وظیفه بندگی خود در برابر خدا عمل کنند، حتی پیروزی انقلاب هم برای آن‌ها قابل پیش بینی نبود، ولی خداوند پیروزی را به آن‌ها عطا کرد لذا حیات و ممات برای آن‌ها علی السویه بود چه بسا که شهادت را پاداش می‌دانستند و از آن استقبال می‌کردند.

معاون رئیس جمهور یکی دیگر از ویژگی‌های شاگردان حضرت امام را شجاع بودن آن‌ها عنوان و اظهار کرد: شهید بهشتی از استکبار داخلی و خارجی نمیترسید او سال‌ها در آلمان زندگی می‌کرد خصوصاً در زمانی که این کشور مستعمره آمریکا بود، سپس وارد کشوری شد که تازه انقلاب کرده بود با این حال می‌گفت آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر تازه آمریکا در آن زمان اقتدار و هیمنه بیشتری داشت و در این سال‌ها قدرت آمریکا افول کرده است.

رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی در اوج اقتدار

قاضی زاده هاشمی سومین عامل پیروزی شاگردان امام خمینی را توکل به خدا دانست و یادآور شد: به حسب ظاهر در پاییز سال گذشته دشمنان فکر می‌کردند کار را تمام کرده اند به دلیل برخی از علاقمندان به انقلاب و نظام هم خالی شده بود، الهی نداشته باشیم این گونه می‌شود باید به وعده‌های خدا اعتماد کنیم و در کمتر از ۶ ماه می‌بینیم که چه توفیقاتی در داخل و خارج کسب کرده ایم. رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی در اوج اقتدار هستند و دشمنان دچار خذلان شده اند، چون دستان آن‌ها به خون اولیاء الله آلوده شده بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ملت ایران نشان داده در پیروی از شهدا کم نگذاشته؛ کف‌های روی آب می‌آیند و می‌روند، این‌ها اصل ملت ایران نیستند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضاییه و سالگرد شهادت آیت الله بهشتی اظهار داشت: جامعه حقوقدانان ما باید برای ایجاد عدالت لباس توحیدی به تن کند اگر مسئولیت و حقوقدانی برای ما شغل شد ممکن است در جایی دچار مشکل شویم نباید لباس خدمت را به محلی برای کسب درآمد و سود تبدیل کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار