کد خبر: 1165411
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
به دنبال تخلف برخی خودروسازان در اعلام قیمت‌های ابلاغی، شورای رقابت اعلام کرد: هرگونه تغییر قیمت‌های درب کارخانه ابلاغی شورای رقابت، تخلف محسوب شده و علاوه بر رسیدگی در شورای رقابت، موضوع از طریق مراجع نظارتی پیگیری خواهد شد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، شورای رقابت با توجه به بازخورد مطالبات مردمی و بر اساس وظایف ذاتی خود در نظارت و بازرسی نحوه اجرای دستورالعمل‌های صادره، طی نامه‌ای به امضاء رئیس این شورا به خودروسازان اخطار داد.

در متن این نامه آمده است: ‌شکایات متعدد واصله به شورای رقابت حاکی از وقوع تخلف از قیمت‌های ابلاغی شورای رقابت در خصوص خودروهای سواری است. تأکید می‌شود هرگونه تغییر قیمت‌های درب کارخانه ابلاغی شورای رقابت، تخلف محسوب شده و علاوه بر رسیدگی در شورای رقابت، موضوع از طریق مراجع قضاوتی و نظارتی پیگیری خواهد شد.‌

در ادامه این نامه آمده است: همه شرکت‌های خودروساز‌ مکلفند با توجه به مفاد ماده ۷ قانون ساماندهی صنعت خودرو، قیمت‌های فروش خودروهای تولیدی خود را شامل قیمت ابلاغی شورای رقابت به علاوه هزینه‌های مصرف‌‌کننده به تفکیک، به شورای رقابت اعلام کنند و با توجه به ماده ۴ آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، قیمت‌‌های فروش خود را در پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت، در دسترس عموم قرار دهند.

در بخش پایانی این نامه آمده است: شایان ذکر است در صورت استنکاف از انجام تکالیف قانونی فوق الذکر اقدامات قانونی مقتضی به عمل خواهد آمد.

بنابراین گزارش به تازگی برخی متقاضایانی که در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده‌اند و زمان تحویل خودرو آنها نزدیک است، از برخی مونتاژکاران و خودروسازان داخلی دعوت‌نامه‌ مبنی بر واریز وجه دریافت کرده‌اند که در آن قیمت اعلامی نسبت به قیمت‌های شورای رقابت تااندازه‌ای متفاوت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار