کد خبر: 1164162
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
مربی تیم ملی تکواندو بانوان با بیان اینکه همه رکورد‌ها و اولین‌ها را رقم زده‌ایم، گفت: اینکه برخی بخواهند با صحبت‌ها و دلایل غیر منطقی، عملکرد تیم ما را زیر سوال ببرند، واقعا بی‌انصافی است.

به گزارش جوان آنلاین، مهروز ساعی در گفتگو با ایرنا در خصوص عملکرد تیم بانوان در مسابقات جهانی باکو و گرندپری رُم صحبت‌های جالبی انجام داد که شرح آن را در زیر می‌خوانید:

*مسابقات جهانی برای تیم بانوان شروع خوبی نداشت، اما عالی تمام شد. نظرتان در این خصوص چیست؟

اگر روز اول ناهید کیانی را داشتیم، قطعاً مدال‌های دیگری هم کسب می‌کردیم، چون روحیه تیم بالا می‌رفت و شرایط تغییر می‌کرد. متاسفانه تینا مدانلو در استارت مسابقات، خیلی ضعیف بود و موجب شد بقیه بچه‌ها ترسیدند.

*قبل از اعزام چه پیش‌بینی از تیم داشتید؟

ساعی: زیر سوال بُردن موفقیت‌های بانوان تکواندو بی‌انصافی است/ همه اولین‌ها را رقم زدیم

خودم سه شانس را برای کسب مدال می‌دیدم. غزل سلطانی خیلی آماده بود و قطعاً توان رسیدن به مدال را داشت، اما شرایط به گونه‌ای رقم خورد که نمی‌توانست به مراحل بالاتر بود. نرگس میرنوراللهی نیز دو بُرد عالی به دست آورد و بازی‌های سنگینی داشت. خدا رو شکر که ناهید کیانی به مدال طلا رسید.

*چرا با وجود طلای ناهید بازهم برخی می‌خواهند این موفقیت را زیر سوال ببرند؟

واقعاً تاریخ‌سازی کردیم و این بی‌انصافی است که بخواهند عملکرد تیم را به هر طریقی زیر سوال ببرند. این کار‌ها اصلاً منطقی نیست. تمامی اولین‌ها را به دست آوردیم؛ برای اولین بار قهرمان آسیا شدیم، نخستین طلای جهانی را گرفتیم و برای اولین بار ۲ مدال در گرندپری کسب کردیم. درحالیکه در گذشته کلاً یک مدال گرندپری داشتیم. دیگر چکار باید انجام می‌دادیم؟ به‌عنوان مربی تیم ملی از عملکرد کُلی تیم راضی بودم.

*به‌نظر می‌رسد روحیه بچه‌ها در گرندپری خیلی بالاتر از جهانی بود و مبارزاتی شاداب با تنوع تکنیکی را ارائه کردند.

دقیقاً همینطور بود. تیم را از لحاظ بدنی و تکنیکی آماده حضور در ۲ رویداد مهم و متوالی کرده بودیم. باور کنید اگر همین هفته نیز یک مسابقه مهم دیگر بود، بازهم بچه‌ها آماده حضور در آن بودند. طلای کیانی هم موجب شد تا روحیه و خودباوری نفرات چند برابر شود.

*هماهنگی بازیکنان و کادرفنی برای کارت کشیدن نیز جالب بود و اکثر آن‌ها صحیح از آب درآمد.

ساعی: زیر سوال بُردن موفقیت‌های بانوان تکواندو بی‌انصافی است/ همه اولین‌ها را رقم زدیم

ما با هم زندگی می‌کنیم و شناخت خوبی از یکدیگر داریم. همه دیدند که غزل سلطانی و مبینا نعمت‌زاده در گرندپری چقدر خوب بازی کردند و قهرمانان جهان را شکست داده و در یک‌چهارم به هم رسیدند. من و مینو مداح (سرمربی تیم بانوان) برای کوچ کردن، پشت هم می‌نشینیم تا برای کارت کشیدن، درصد اشتباه به حداقل برسد.

نعمت‌زاده شاگرد من است و کنترلش مثل دسته پلی‌استیشن دست خودم است (با خنده). سایر بچه‌ها نیز همینگونه هستند و هماهنگی خوبی داریم. برایم تفاوتی بین مبینا و غزل وجود ندارد و آرزویم موفقیت همه تیم است.

*حتما می‌دانید از این پس توقعات از تیم بانوان چقدر زیاد است و کار سخت می‌شود.

در جهانی طلا گرفتیم و برای اولین بار پنجم جهان شدیم. در گرندپری هم که همه دیدند چقدر خوب بودیم، اما پرونده این رویداد‌ها بسته شد. اکنون حریفان با دقت بیشتری بازیکنان ما را آنالیز می‌کنند و پس از مسابقات هم به بازیکنان گفتم دیگر شادی تمام شد، چون کارمان از این پس خیلی سخت‌تر می‌شود.

*نظر تیم‌های دیگر در خصوص عملکرد بچه‌های ما چه بود؟

بسیاری از کشور‌های مطرح از ما درخواست برگزاری اردوی مشترک با تیم بانوان را داشتند و پیشرفت بچه‌ها ما برایشان جالب بود. در واقع این موفقیت هم خوب است و هم بد، چون دیگر نظرات عوض شده و همه روی بازیکنان ما متمرکز می‌شوند.

*اکنون چند رویداد مهم دیگر هم داریم. آماده آن‌ها هستید؟

چند روز استراحت داریم و پس از آن برای مسابقات دانشجویان جهان که سطح بالایی دارد و سپس بازی‌های آسیایی آماده می‌شویم. دوست داریم در این مسابقات نیز توان تیم بانوان را ثابت کنیم.

*به غیر از کیانی، روی کدام از بازیکنان برای کسب سهمیه حساب می‌کنید؟

سهمیه ناهید تا ۹۰ درصد قطعی است، اما باید تا ماه آتی که رنکینگ جدید اعلام می‌شود صبر کنیم و بعد شرایط را بسنجیم. معتقدم نعمت‌زاده هم با توجه به شرایط سنی، استعداد و فیزیک بسیار خوبی که دارد، توان رسیدن به المپیک را خواهد داشت.

*معمولا در کادر فنی تیم‌ها، مربیان در باطن ارتباط خوبی با هم ندارند، اما شما و مینو مداح خیلی هماهنگ هستید. دلیل خاصی دارد؟

ساعی: زیر سوال بُردن موفقیت‌های بانوان تکواندو بی‌انصافی است/ همه اولین‌ها را رقم زدیم

چند سالی که بازیکن تیم ملی بودم، مینو مداح مربی من بود. در این سال‌ها همیشه در اعزام‌ها کنار هم بودیم و مدال‌های خوبی با هم به دست آوردیم. مدام از نظر فنی و اخلاق یک مربی نمونه است و من شاگرد او هستم. او واقعاً مدیریت خوبی دارد و حواسش به همه جا است تا اشتباهی رخ ندهد.

*در پایان، چقدر به مدال‌آوری در المپیک پاریس امیدوارید؟

خیلی کارمان سخت است، اما مطمئنم می‌توانیم مدال بگیریم و مدالی که قبلاً کسب شده را خوشرنگ‌تر کنیم. با این شرایط اگر بتوانیم پتانسیل فعلی را حفظ کرده و به خوبی پیش برویم، حتماً به چیزی که می‌خواهیم، دست پیدا می‌کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار