کد خبر: 1163949
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
رئیس پارلمان لبنان پس از اتمام جلسه امروز درباره انتخاب رئیس جمهور این کشور، خواستار پایان دادن به اتهام‌زنی احزاب لبنانی به یکدیگر درباره طولانی کردن خلأ ریاست جمهوری شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان پس از جلسه امروز چهارشنبه درباره انتخاب رئیس جمهور که بدون نتیجه پایان یافت، بر ضرورت تسریع در انتخاب رئیس جمهور از طریق توافق و گفتگو تأکید کرد.

امروز (چهارشنبه) دوازدهمین نشست پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهور این کشور، برگزار شد و بدون نتیجه پایان یافت.

بری گفت: «پس از جلسه امروز دیگر اتهام‌زنی یک طرف به طرف دیگر در خصوص طولانی کردن خلأ ریاست جمهوری دیگر کافی است و بایستی همگی بپذیریم که این رفتار‌ها و چرخش در دور باطل هرگز ما را به نتیجه دلخواه نخواهد رساند و لبنانی‌ها، برادران عرب و دوستان ما در سراسر جهان از ما انتظار عملکرد و رفتاری در خور لبنان و سطح چالش‌ها و خطرات پیشروی آن دارند».

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، بری همچنین بر تسریع روند انتخاب رئیس جمهور تأکید کرد و گفت که انتخاب رئیس جمهور تنها از طریق توافق و گفتگو محقق می‌شود.

رئیس پارلمان لبنان گفت: «گفتگو بایستی بدون شرط باشد و حق هیچ کس برای نامزدی نباید ضایع شود».

لبنان، از هشتم آبان سال گذشته در پی پایان دوره ریاست‌جمهوری میشل عون، تاکنون با خلأ ریاست جمهوری مواجه بوده و پارلمان این کشور با وجود برگزاری چندین جلسه، هنوز موفق به انتخاب رئیس‌جمهوری توافقی نشده است.

این نخستین‌بار نیست که لبنان با خلأ پست ریاست‌جمهوری مواجه است بلکه پیش از انتخاب «میشل عون» به عنوان رئیس‌جمهور در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۶ (۱۰ آبان ۱۳۹۵) لبنان ۲.۵ سال بود که رئیس‌جمهور نداشت و پارلمان چهل و پنج بار برای انتخاب رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داده و به نتیجه‌ای نرسیده بود. دلیل آن نیز، ساختار سیاسی لبنان و سهم‌خواهی‌ها و تفکرات فرقه‌ای حاکم بر احزاب است که همواره موجب بروز بحران و بن‌بست سیاسی در این کشور می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار