کد خبر: 1163741
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹
یک نماینده پارلمان لبنان با اشاره به اختلاف دیدگاه فراکسیون‌های پارلمانی درباره انتخاب رئیس جمهور، دستیابی به نتیجه مثبت در جلسه پارلمانی را بعید دانست.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «قاسم هاشم» نماینده پارلمان لبنان گفت که برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهور در پارلمان در موعد مقرر مطابق با اصول قانون اساسی در کشور است.

روز چهارشنبه قرار است جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور از میان دو نامزد یکی «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان المرده تحت حمایت جنبش حزب‌الله و دیگری «جهاد ازعور» وزیر اسبق دارایی لبنان و مورد حمایت احزاب مخالف این کشور، برگزار شود.

قاسم هاشم در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهور صرف‌نظر از رویکردها و نیات خارجی، حق نمایندگان است.

وی با اشاره به اختلاف مواضع فراکسیون‌های پارلمانی تصریح کرد که دستیابی به نتایج قطعی در خصوص انتخاب رئیس جمهور در جلسه پارلمان، دشوار است.

این نماینده پارلمان لبنان همچنین گفت که دعوت «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان برای گفت‌وگو یک فرصت بود تا امکان دستیابی به توافق ملی فراهم شود اما گروهی که با این ایده مخالفت کرد، مسئول عواقب آن در کشور است.

وی گفت که مخالفت این گروه با پیشنهاد بری باعث بحرانی شدن اوضاع شد که پیآمدهای منفی برای ثبات سیاسی کشور دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار