کد خبر: 1163537
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
وزارت شرایط اضطراری قزاقستان اعلام کرد: در حال حاضر اطفای حریق در منطقه «آبای» همچنان ادامه دارد و هیچ تهدیدی برای شهرک‌های مسکونی در این منطقه وجود ندارد.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، وزارت شرایط اضطراری قزاقستان در اطلاعیه اعلام کرد: در حال حاضر اطفای حریق در منطقه «آبای» ادامه دارد و هیچ تهدیدی برای شهرک‌های مسکونی وجود ندارد.

به گفته وزارت شرایط اضطراری جمهوری قزاقستان، بیش از ۱۸۰۰ نفر، حدود ۳۵۰ تجهیزات وزارت شرایط اضطراری، کمیته جنگلداری، دستگاه‌های اجرایی محلی و وزارت دفاع در اطفای آتش سوزی جنگل مشارکت دارند.

۸ ژوئن ۲۰۲۳ مشخص شد که در منطقه «آبای» جنگل ایالتی "سمی اورمانی" دچار حریق شده است که در نتیجه آن ۱۴ نفر جان باختند. یک نفر دیگر به عنوان مفقود اعلام شده است.

«نورلان اورانخائف» شهردار این منطقه گفت: امروز مساحت کل آتش سوزی حدود 60 هزار هکتار است که ۴۳ هزار هکتار آن نقاط حرارتی فعال است.

دو روز گذشته نیز «قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان در سفری به منطقه« آبای» آخرین وضعیت این منطقه را مورد بررسی قرار داد.

رئیس جمهور قزاقستان در این بازدید از نزدیک با نحوه اطفای حریق در مناطق جنگلی، تشکیل جلسه ستاد عملیاتی و دیدار با بستگان کارکنان جنگلداری که در این آتش سوزی جان باختند، آشنا شد.

به خانواده‌های ۱۴ نفری که در حین اطفاء حریق در منطقه «آبای» جان باختند ۷ میلیون تنگه از صندوق خالکینا قزاقستان و ۲ میلیون تنگه دیگر برای هر کودک خردسال پرداخت می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار