حمیدرضا چابک رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اسلامشهر در جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل و ترافیک شهرستان اسلامشهر که با حضور اعضای شورای ترافیک استان تهران به طور مشترک در محل فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: با اشاره به ضرورت اصلاح هندسی برخی معابر و میادین شهر اظهار داشت: پس از اجرای موفق اصلاح هندسی میدان نماز، طرح اصلاح هندسی میدان الغدیر نیز انجام شده و تا چند روز دیگر به اتمام می رسد و مطالعات طرح اصلاح هندسی میدان قائم هم انجام شده است.
وی گفت: روزانه ۷هزار تداخل از جنوب میدان الغدیر عبور و وارد شهرستان بهارستان میشوند که بعد از اجرای اصلاحات هندسی این میدان بار ترافیکی به میدان قائم منتقل می شود که بایستی طرح مطالعاتی میدان قائم نیز سریعتر اجرایی شود.
چابک با اشاره به شناسایی محدوده پرحجم ترافیک میدان قائم تاکید کرد: با بررسی راهکارها و پیشنهاد سناریوهایی از سوی کارشناسان ذیربط در مورد اصلاح دوربرگردان ها، تعریض خطوط، ایجاد مسیر انحرافی در میدان، نصب چراغ راهنمایی، شبیه سازی ها انجام و پس از اعمال نظرات کارشناسی سناریوی ایجاد مسیر انحرافی با کاهش زمان سفر به عنوان سناریو برتر شناخته شد.
رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری با تاکید بر اینکه تداخلات میدان قائم مانند میدان نماز است، افزود: روزانه تردد ۱۲۰ هزار خودرو را از این مسیر شاهد هستیم که در ساعات پیک به ۲۰ هزار خودرو می رسد و در صورت همکاری مسؤولان شهرستان بهارستان عملیات اجرایی این طرح به زودی انجام میشود.
وی خاطرنشان کرد: احداث تقاطع غیر همسطح در این میدان در حدود ۸۰۰ میلیارد هزینه داشت و به دلیل اینکه شهرداری اسلامشهر در حال اجرای پروژههای بزرگی چون مترو و کمربندی شمالی است و عملاً امکان احداث تقاطع غیر همسطح در شرایط فعلی وجود ندارد، با اصلاح هندسی این میدان و تنها اعتبار ۲۰ میلیاردی مشکلات ترافیک خودروهای عبوری اسلامشهر و شهرستان های بهارستان و رباط کریم مرتفع می گردد.