کد خبر: 1158734
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
در حالی که قرار است از شامگاه امشب آتش‌بس موقت ۷ روزه میان ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان برقرار شود، درگیری‌ها ادامه دارد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، پس از آن‌که سپیده‌دم امروز دوشنبه، جنگنده‌های ارتش سودان مناطق مختلف تجمع نیرو‌های پشتیبانی سریع را در جنوب و شرق خارطوم و ام‌درمان، اطراف ساختمان رادیو و تلویزیون دولتی و شهر بحری بمباران کردند، آرامشی شکننده بر این مناطق حاکم شده است.

این در حالی است که قرار است از شامگاه امشب، آتش‌بس موقت ۷ روزه میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان به فرماندهی ژنرال حمیدتی برقرار شود؛ امری که با اتفاقات جاری و نقض آتش‌بس‌های مکرر از سوی دو طرف درگیری، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

تکذیب کشته‌شدن ژنرال حمیدتی

مشاور فرمانده نیرو‌های پشتیبانی سریع در سخنانی خبر کشته‌شدن ژنرال محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی، فرمانده نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان و همچنین خبر کشته‌شدن برادر وی ژنرال عبدالرحیم دقلو، معاون فرمانده نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان را تکذیب کرد و افزود: ژنرال حمیدتی، خود، نبرد‌ها در خارطوم، ام‌درمان و بحری را اداره می‌کند.

تعداد کشته‌ها از ۸۶۳ تن فراتر رفت

اتحادیه پزشکان سودان، امروز دوشنبه اعلام کرد که با گذشت ۳۴ روز از درگیری‌ها میان ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان تعداد کشته‌های این نبرد به بیش از ۸۶۳ تن رسیده است و در جریان این درگیری‌ها بیش از ۳۵۳۱ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

این اتحادیه در بیانیه خود ادامه داد: با توجه به دشواری دسترسی به بیمارستان‌ها بر اثر جنگ، تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها بیش از این آمار خواهد بود.

آواره شدن بیش از یک میلیون سودانی

در نتیجه درگیری‌های جاری میان ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان نزدیک به یک میلیون نفر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند.

همچنین سازمان‌های بین‌المللی از نیاز ۲۵ میلیون سودانی، یعنی نزدیک به نیمی از ساکنان این کشور، به کمک‌های بشردوستانه سخن می‌گویند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار