کد خبر: 1157761
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
حسینی در دیدار با مادر ۵ شهید و والدین ۳ شهید والامقام:
معاون رئیس جمهور در دیدار با مادر ۵ شهید و والدین ۳ شهید والامقام، گفت: مسئولان از دیدار و گفت و گو با والدین شهدا انرژی و روحیه می‌گیرند و برای تلاش و خدمت بیشتر به مردم مصمم‌تر می شوند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، سیدمحمد حسینی معاون رئیس جمهور با خانواده شهیدان افراسیابی و حسینجانی که به ترتیب ۵ و سه فرزند خود را در راه دفاع از میهن اسلامی و آرمان‌های انقلاب تقدیم کرده اند، دیدار و صبر و استقامت مثال زدنی آنان را جلوه‌ای بی‌بدیل از فرهنگ ایثار و پایداری در مسیر حق و عدالت دانست و از آنان قدردانی کرد.

حسینی در دیدار خانواده گرامی شهیدان امیر، رضا، اسماعیل، جواد و ابراهیم افراسیابی و نیز مادر و پدر بزرگوار شهیدان محمدرضا، ‌محسن و عباس حسینجانی در فضایی گرم و صمیمی پای درد و دل آنان نشست و اطمینان داد که دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی آنان را پیگیری کند.

معاون رئیس جمهور در این دیدارها با تجلیل از رشادت و جانفشانی شهیدان افراسیابی و حسینجانی افزود: مردم ایران عزت و سرافرازی خود را مدیون ایثار و از خود گذشتگی شهیدان و صبر و صلابت خانواده بزرگ شهدا می‌دانند و همواره قدردان این عزیزان هستند.

حسینی با تاکید بر اینکه نباید در پیچ و خم‌ها و دلمشغولی‌های زندگی، عیادت از والدین و خانواده شهدا فراموش شود، ‌تصریح کرد: اعضای دولت و به ویژه شخص رئیس جمهور محترم به حضور در جمع خانواده شهیدان تاکید و اهتمام دارند و از هر فرصتی برای دیدار با خانواده شهدا استفاده می کنند و اساساً مسئولان از دیدار و گفت و گو با والدین شهدا انرژی و روحیه می گیرند و برای تلاش و خدمت بیشتر به مردم مصمم‌تر می شوند.

معاون رئیس جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره دلیر مردان عرصه عشق و ایثار و جانفشانی‌های شهیدان والامقام افراسیابی و حسینجانی افزود: دولت خود را موظف می‌داند نام و یاد شهیدان را در جامعه زنده نگه دارد و در مسیر شهیدان گام بردارد.

حسینی همچنین با گلایه از کم کاری در ثبت و انتشار خاطرات مربوط به شهیدان افراسیابی و حسینجانی از مسئولین مربوطه خواست با جدیت این کار را انجام دهند.

در این دیدار والدین و اعضای خانواده افراسیابی و حسینجانی با قدردانی از حضور معاون رئیس جمهور در منزل خود، دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی خود در زمینه صیانت از اصول و ارزشهای اسلامی را با او در میان گذاشتند و خواستار توجه جدی تر دولت به جوانان شدند.

امیر افراسیابی بزرگترین فرزند خانواده افراسیابی، متولد ۱۳۲۹ بود که در عملیات رمضان در سال ۱۳۶۰ به شهادت رسید. رضا افراسیابی دومین فرزند پسر خانواده و متولد سال ۱۳۳۳ در عملیات مرصاد شیمیایی و در سال ۱۳۷۳ به شهادت رسید.

اسماعیل سومین فرزند خانواده متولد سال ۱۳۳۷ در عملیات فتح المبین سال ۱۳۶۱ به شهادت رسید. جواد نیز چهارمین فرزند خانواده بود که در ۱۳۳۸ به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۱ در پنج‌وین عراق به شهادت رسیدند.

ابراهیم افراسیابی نیز آخرین فرزند این خانواده پر افتخار بود که در سال ۴۵ به دنیا آمد و در ۲۲ بهمن ۵۷ و در سن ۱۳ سالگی به دست دژخیمان رژیم ستمشاهی به فیض شهادت نائل و اولین شهید خانواده افراسیابی بود.

محسن و حبیب افراسیابی هم هر دو مدال پر افتخار جانبازی را به گردن آویخته اند.

در خانواده حسینجانی نیز شهید محمدرضا در سال ۶۲ در ۱۸ سالگی در منطقه پنج‌وین عراق و شهید مجتبی حسینجانی در سال ۶۳ در ۱۵ سالگی در منطقه فاو و شهید عباس حسینجانی در سال ۶۵ در عملیات کربلای ۵ و در ۱۹ سالگی در منطقه شلمچه به فوز عظیم شهادت نائل آمدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار