کد خبر: 1157221
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
همایشی برای اتحاد با مردم فلسطین با عنوان تجاوز به فلسطین جنایتی است که مشروعیت ندارد و قوانین بین المللی را نقض می‌کند در کتابخانه ملی اسد در دمشق برگزار شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا،‌ کمیته خلق عرب سوریه برای حمایت از مردم فلسطین و مقاومت در برابر پروژه صهیونیستی با همکاری بنیاد بین المللی بیت المقدس سوریه و جناح‌های مقاومت فلسطین به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد روز نکبت یک همایش برگزار کردند.

این همایش امروز یکشنبه با عنوان (تجاوز به فلسطین جنایتی است که مشروعیت ندارد و قوانین بین المللی را نقض می‌کند) در کتابخانه ملی اسد در دمشق برگزار شد.

دکتر صابر فلحوط رئیس کمیته خلق سوریه، بر اهمیت برگزاری رویداد‌هایی که یادآور مسائل عادلانه و بویژه آرمان فلسطین است، اشاره کرد.

وی با اشاره به لزوم احتیاط از طرح‌ها و توطئه‌هایی که با هدف انحلال آرمان فلسطین است، بر ادامه راه مبارزه و مقاومت تا آزادی و بازگشت تاکید کرد.

در ادامه این نشست، رشید موعد قاضی سابق دادگاه جنایی، تمامی ادعا‌های رژیم صهیونیستی با هدف اشغال بخشی یا کل فلسطین را بررسی کرد و گفت: همه آن‌ها ناقض قواعد حقوق بین الملل معاصر، واقعیت، واقعیات تاریخی و مذهبی هستند و هیچ ارزش حقوقی ندارند.

طلعت ابوجهاد مدیر مرکز مطالعات نهضت جهاد اسلامی تاکید کرد: فلسطینی‌ها باید به حق مشروع خود در سراسر فلسطین پایبند باشند و بدون توجه به هزینه‌ها و فشار‌ها در مقابل اشغالگری و مقاومت ایستادگی کنند، چرا که اشغالگری دیر یا زود پایان خواهد یافت.

سلیم برکات محقق سوری در امور سیاسی اهمیت همکاری و انسجام میان مردم عرب که فلسطین را یک راهکار دانست و به ویژه روشنفکران، تاکید کرد: برای رسیدن به هدف همیشه در قوی‌ترین حالت خود باشید.

این همایش با حضور خلف المفتاح، مدیرکل بنیاد بین المللی قدس در سوریه، محمد قیس دبیرکل رهبری فلسطینی حزب بعث، عبدالله صبری سفیر یمن، سمیر الرفاعی سفیر فلسطین و تعدادی از نمایندگان و رهبران جناح‌های فلسطینی و احزاب ملی سوریه و فلسطین و جمعی از محققان و علاقمندان و فعالان فرهنگی، اجتماعی و مذهبی برگزار شد.

امروز در تاریخ ملت فلسطین به «روز نکبت» (یوم النکبه) نام گذاری شده است، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷ برابر با ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی صهیونیست‌ها با اشغال سرزمین فلسطین، پایه‌های ناامنی، بی ثباتی، جنایت و اشغالگری را در منطقه بنا کردند.

اکنون نزدیک به ۸ دهه از اشغال سرزمین مقدس فلسطین از سوی صهیونیست‌ها می‌گذرد و در این مدت اشغالگران صهیونیست با بیرون راندن فلسطینیان از سرزمین آبا و اجدادی شان از هیچ جنایت و وحشیگری برای تصاحب و ادامه اشغالگری خود فرو گذار نبوده اند.

روز نکبت سرآغاز یک بحران انسانی برای فلسطین است. بحرانی که به چند جنگ و منازعه بزرگ میان اعراب و رژیم صهیونیستی منجر شد. نقطه تشدید بحران فلسطین تاسیس این دولت جعلی در سال ۱۹۴۸ بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار