کد خبر: 1157149
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
مسوول اندیشکده هوش مصنوعی جهاددانشگاهی:
مسوول اندیشکده هوش مصنوعی مرکزعلمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد با اشاره به برگزاری رویداد شتاب” هوش مصنوعی و فرصت های بازار” در مشهد گفت: تردیدی نیست که هوش مصنوعی فرصت های شغلی بسیاری را ایجاد می کند.
فریبا کیانی

به گزارش جوان آنلاین، دکتر محمد عبداللهی عضوکمیته علمی رویداد شتاب هوش مصنوعی و فرصت های بازار، تاکید کرد: هوش مصنوعی نه تنها باعث بیکاری و جایگزین انسان نمی شود بلکه فرصت های شغلی بسیاری را ایجاد می کند.

وی به رویداد پیش رو شتاب” هوش مصنوعی و فرصت های بازار” در مشهد اشاره کرد و اظهار داشت: این رویداد درراستای تحقق شعار«گذر شکوفایی نخبگان ایران» است که در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد برگزار می شود؛ هدف این مرکز استفاده از هوش مصنوعی برای ثبت ایده های برتر، کارآفرینی و ایجاد فرصت های شغلی در بین دانشجویان است.

مسوول اندیشکده هوش مصنوعی مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد با تاکید برآمیخته شدن هوش مصنوعی با دانشگاه ها و بازار کار، گفت: هدف از برگزار کردن این رویداد، آشتی هوش مصنوعی با نخبگان دانشگاهی در همه گروه های آموزشی و به دنبال آن، ایجاد اشتغال در مشاغل مرتبط با هوش مصنوعی در بازار کار است.

دکتر عبداللهی ادامه داد : بسیاری از دانشجویان تصور می‌کنند درصورتی‌ که هوش مصنوعی پیشرفت کند، جایگزین انسان می‌شود و موجب بیکاری آنان می گردد اما این فناوری نه ‌تنها آنان را بیکار نمی‌کند، بلکه می‌تواند فرصت‌های شغلی بسیار زیادی ایجاد کند و تحولات گسترده ای در فناوری اطلاعات و سایر حوزه ها و حتی زندگی انسانها رقم بزند.

عبداللهی با بیان اینکه محدودیتی در ثبت ایده نداریم، اظهار داشت: این رویداد ویژه دانشجویان مراکزعلمی کاربردی جهاد دانشگاهی و سایر دانشجویان و اساتید دانشگاه ها برگزار می شود.

وی درباره سطح دانش و آگاهی دانشجویان نسبت به هوش مصنوعی در ادامه گفت: هر چه در وجود انسان است، در وجود هوش مصنوعی نیز قرار گرفته به طوری که پیشرفت تکنولوژی هوش مصنوعی با زندگی روزمره آمیخته شده و دانشجویان در رابطه با هوش مصنوعی و کاربرد آن در مشاغل آشنایی دارند اما این اطلاعات متاسفانه در رابطه با هوش مصنوعی محدود است که برگزاری این رویدادها می تواند باعث ترویج این دانش در سطح نخبگان جامعه گردد .

براساس این گزارش، رویداد شتاب(استارتاپی) با عنوان هوش مصنوعی و فرصت های بازار از سوی مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد با محور گروههای آموزشی علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، ورزش و تربیت بدنی، هنر و امور فرهنگی و مدیریت و خدمات اجتماعی برگزار می‌شود.

علاقمندان می توانند ایده‌های پیشنهادی خود را تا تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه در سامانه ثبت ایده به آدرس https://b2n.ir/n76453
ارسال نموده و از مشاوره و منتورینگ رایگان بهره ببرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار