کد خبر: 1157138
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌های رگباری باران و رعد و برق در نوار شمالی کشور و برخی استان‌ها طی امروز (یکشنبه) خبر داد و اعلام کرد: امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور به ویژه در مرکز، جنوب و استان‌های دامنه جنوبی البرز وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا،‌ کبری رفیعی در مورد آخرین وضعیت آب و هوای کشور، اظهار کرد: امروز (یکشنبه) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، زنجان، قزوین، سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد که در مناطق مستعد رگبار باران و تگرگ پیش‌بینی شده است.

وی افزود: شدت بارش‌ها در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل دریای خزر بیش‌تر خواهد بود که در این رابطه هشدار نارنجی نیز صادر شده که این بارش‌ها مخاطراتی را نیز در پی دارد و سبب آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، جاری شدن روانآب و طغیان رودخانه‌ها خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه (فردا) نیز همچنان سامانه بارشی در کشور فعال است و شدت بارش‌ها در سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش‌ها تا روز چهارشنبه به تناوب با شدت و ضعف در این مناطق تداوم دارد.

رفیعی ادامه داد: طی امروز و فردا (یکشنبه و دوشنبه) در بیشتر مناطق کشور به ویژه در مرکز، جنوب و استان‌های دامنه جنوبی البرز وزش باد شدید خواهیم داشت که در مناطق مستعد با خیزش گردوخاک همراه است.

به گفته وی، امروز (یکشنبه) برای تهران، سمنان، قم، خراسان شمالی هشدار نارنجی صادر شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: از امروز تا چهارشنبه مناطق خلیج فارس مواج خواهد بود؛ همچنین آب‌های دریای خزر نیز تا روز سه‌شنبه مواج و متلاطم است.

رفیعی در مورد وضعیت هوای پایتخت، گفت: امروز تهران نیز آسمانی نیمه‌ابری دارد که با وزش باد شدید و گاهی طوفان و گردوخاک همراه است؛ همچنین بیشینه دما به ۲۹ درجه بالای صفر و کمینه دما به ۲۳ بالای صفر می‌رسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار