کد خبر: 1156728
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به اهمیت ادبیات پایداری گفت: کشورهای فارسی‌زبان و مسلمان که جریان مقاومت منطقه را شکل داده‌‌اند، باید با ورود به عرصه ادبیات و کتاب، این گفتمان را مستحکم‌تر کنند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، سردار عباس بایرامی؛ ضمن تأکید بر اینکه نمایشگاه کتاب تهران فرصتی مغتنم برای دیده شدن مجموعه فعالیت‌های یک‌ساله نویسندگان، ناشران و اهالی نشر است، افزود: این نمایشگاه علاوه بر ایجاد شور و هیجان عمومی در کشور، باعث هم‌افزایی نویسندگان و ناشران می‌شود و شرایطی را ایجاد می‌کند تا آثار جدید آینده رقم بخورد.

او تعامل فرهنگی با جهان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را مورد اشاره قرار داد و گفت: با تاکید بر اینکه بخش مهمی از معرفی فرهنگ معاصر ایران اسلامی از طریق کتاب و از دریچه نمایشگاه کتاب تهران صورت می‌گیرد، بخش بین‌الملل این نمایشگاه فرصت بی‌نظیری است تا با کشورهای فارسی زبان، ارتباطات بیشتری ایجاد شود.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، شکل‌گیری «جریان ناشران مقاومت» در بستر نمایشگاه کتاب تهران را ضروری دانست و ادامه داد: کشورهای فارسی‌زبان و مسلمان منطقه که جریان مقاومت منطقه را شکل داده‌‌اند، باید با ورود به عرصه ادبیات و کتاب، این گفتمان را مستحکم‌تر کنند. به‌نظر من بهترین بستر و محمل این جریان می‌تواند نمایشگاه کتاب تهران باشد، زیرا این رویداد فرهنگی بین‌المللی بستر بسیار مهمی است که حلقه‌های مختلف عرصه نشر را شامل می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا نمایشگاه کتاب تهران فرصت و امکانات حضور و مشارکت را برای همه ناشران از سلایق فکری و فرهنگی متفاوت به‌وجود آورده یا نه، گفت: این نمایشگاه یک فرصت فرهنگی برای همه گرایش‌های فکری و فرهنگی است و همگان می‌دانند که کارنامه جمهوری اسلامی در این زمینه بی‌نظیر است، چراکه همواره در نمایشگاه آثار و کتاب‌های مختلفی از ناشران و نویسندگان مختلف با سلایق متنوع وجود داشته و عرضه شده است.

بایرامی در پایان درباره همزمانی برگزاری نمایشگاه فیزیکی و مجازی بیان کرد: نمایشگاه کتاب همواره برای مخاطبان و علاقه‌مندان جذابیت داشته و افراد زیادی را از نقاط مختلف کشور جذب کرده است. اضافه شدن بخش مجازی که سال‌های گذشته به دلیل شیوع کرونا اضافه شده بود و سال گذشته تکرار شد، یک فرصت برای علاقه‌مندانی است که تلاش دارند از فرصت نمایشگاه استفاده کنند، اما امکان و شرایط حضور در نمایشگاه را ندارند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار