کد خبر: 1155702
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اوایل وقت دوشنبه ۱۸ اردیبهشت تا بعدازظهر چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت، افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع موج در ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر و دور از ساحل تا ۲ متر در غرب خلیج فارس و سواحل و دور از ساحل خوزستان و بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در اغلب نقاط کشور افزایش نسبی دما داریم، فردا افزایش دما در نوار شرقی کشور نیز خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده در غرب و برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز نظیر قزوین، زنجان و البرز وزش باد خواهیم داشت، همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی، رگبار پراکنده، وزش باد شدید و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و موجب رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در غرب و شمال غرب کشور، مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز خواهد بود و به تدریج در غرب سواحل خزر بارش خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت گستره بارش‌ها تقریباً کل نیمه شمالی کشور را در بر می‌گیرد و بارندگی‌ها در سواحل خزر، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز قابل توجه خواهد بود، اما در مرکز و شرق کشور همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب بارش‌ها به صورت پراکنده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در استان‌های مرزی غرب و جنوب غرب کشور، وزش باد شدید همراه با توده گردوخاک خواهیم داشت که این توده گردوخاک از کشور عراق نفوذ می‌یابد و سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری، بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده، گاهی وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۰ و ۱۸ درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

هشدار نارنجی هواشناسی درباره موج‌های غرب خلیج فارس

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: طبق اطلاعیه نارنجی صادر شده، از اوایل وقت دوشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۸ تا بعدازظهر چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۲۰، افزایش وزش باد با جهت جنوب شرقی با حداکثر سرعت ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج در ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر و دور از ساحل ۲ متر در نیمه غربی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در این راستا غرق شدن شناگران و آسیب به شناور‌های سبک تفریحی، اختلال در ورود و خروج شناور‌ها به بندرگاه، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌ها و آسیب به تاسیسات دریایی پیش‌بینی و توصیه می‌شود ممنوعیت درعملیات تفریحی به ویژه غواصی و شنا، ممنوعیت در سفر‌های دریایی با شناور سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی بویژه در فراساحل، در دستور کار باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار