کد خبر: 1155511
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵
قالیباف در دیدار همتای ازبکستانی خود:

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس ازبکستان بر همکاری‌های پارلمانی دو کشور تأکید کرد و گفت: اولویت سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارتباطات با کشور‌های همسایه و منطقه به ویژه کشور‌های اسلامی است.
به گزارش فارس، محمد باقر قالیباف در نشست خبری مشترک با نورالدین جان اسماعیل‌اف، همتای ازبکستانی خود گفت: اولویت سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارتباطات با کشور‌های همسایه و منطقه به ویژه کشور‌های اسلامی است، یکی از محور‌های جدی تعاملات و توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در بخش‌های مختلف با کشور‌های حوزه آسیای مرکزی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه آسیای مرکزی کشور دوست و برادر ازبکستان کشوری است که از جهت جمعیت رتبه اول را دارد و فرصت‌های بسیار خوبی برای همکاری بین ایران و ازبکستان مهیاست به خصوص در حوزه مسائل اقتصادی و توسعه ارتباطات، حمل و نقل و ترانزیت در محور شمال – جنوب به عنوان اولویت ویژه منطقه و محور شرقی و غربی یک نقش جدی و اساسی وجود دارد.
نورالدین جان اسماعیل‌اف، رئیس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان نیز با بیان اینکه رئیس‌جمهور این کشور ماه آینده به این کشور سفر خواهد کرد، گفت: در سال‌های اخیر روابط ایران و ازبکستان در تمامی زمینه‌ها توسعه پیدا کرده است. با آقای قالیباف درباره وضعیت کنونی و دورنمای توسعه روابط دو کشور گفتگو و تبادل نظر داشتیم در سال‌های اخیر روابط دو کشور در تمامی زمینه‌ها بیش از پیش توسعه پیدا کرده که ناشی از اراده قطعی رؤسای جمهور است. وی با بیان این‌که توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی مورد تأکید است، گفت: توسعه روابط و همکاری‌ها در زمینه حمل و نقل و ترانزیت اهمیت زیادی دارد. رئیس مجلس ازبکستان با بیان این‌که سیاست خارجی دو کشور اشتراکات زیادی دارد، اظهار کرد: دولت ازبکستان مانند دولت جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با کشور‌های منطقه را در اولویت قرار داده است. امروز با رئیس مجلس ایران درباره فعال‌تر کردن همکاری‌ها در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به توافقاتی رسیدیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار