کد خبر: 1154477
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۵
بوی مشمئز‌کننده یک دروغ دیگر به مشام می‌رسد. یک بریز و بپاش دیگر با هزینه کردن از بیت‌المال و برداشت مستقیم از جیب مردم. این را می‌توان به وضوح از حر‌ف‌های محمد سررشته‌داری، مدیر حوزه دیجیتال مارکتینگ استقلال در گفتگو با فارس متوجه شد.
فریدون حسن

اینکه باشگاهی که در حال حاضر مدیرعامل ندارد و گندکاری‌های مالی‌اش هم تمام نشدنی به نظر می‌رسد، چطور چنین مدیریتی دارد و اصلاً این مدیریت تا حالا چه کاری کرده و می‌کند، بماند برای بعد. اما قدر مسلم این است که چنین مدیریت‌های دهان پرکنی نه فقط مشکلی از استقلال و بقیه تیم‌ها حل نمی‌کنند، بلکه فقط جایگاه‌هایی هستند برای بازی با ذهن و فکر هواداران و زدن حرف‌های آنچنانی تا مثلاً بگویند ما حرفه‌ای هستیم که اگر بودند الان استقلال از آسیا حذف نشده بود.
بگذریم، برای واکاوی حرف‌های محمد سررشته‌داری بد نیست مروری کوتاه به ادعا‌ها و وعده‌های دو مدیرعامل سابق استقلال بیندازیم، دو مدیرعاملی که حالا عالم و آدم می‌دانند در طول سه سال گذشته چقدر خورده و برده‌اند و امروز هم به ریش همه می‌خندند بدون اینکه نگران برخورد یا توبیخ و تنبیه باشند.
وعده واحد مسکونی و شبکه ماهواره‌ای
از مصطفی آجرلو شروع می‌کنیم، مدیری که با وعده بزرگ ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی برای پیشکسوتان در قالب تعاونی، اسپانسر ۵۰۰میلیاردی و تبلیغات محیطی کارش را در استقلال شروع کرد. بعد از آن از راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای استقلال حرف به میان آورد و جالب اینکه می‌گفت: «این اتفاق نقطه عطفی در فوتبال ایران است. این حق تیم بزرگی مثل استقلال است که شبکه خصوصی و اختصاصی خودش را برای درآمدزایی بیشتر داشته باشد.»
هواداران استقلال امیدوار بودند این وعده‌ها تحقق پیدا کند و نخستین باشگاهی باشند که شبکه خصوصی و اختصاصی خود را در بستر ماهواره داشته باشند، اما خب نشد و در عوض با انبوهی از بدهی‌ها و میلیارد‌ها تومان ریخت و پاش‌های آنچنانی نظیر راننده‌های اختصاصی برای کارمندان باشگاه، پرواز‌های آنچنانی برای مدیران و سفارش غذا‌های لاکچری روبه‌رو شدند. آجرلو با خسارت‌های میلیاردی به استقلال رفت تا جای خود را به یکی از پرادعاترین و زیان‌ده‌ترین مدیران دهه‌های اخیر استقلال بدهد.
از کارت بانک تا «توکن»
علی فتح‌الله‌زاده را همه خوب می‌شناختند، مدیری که جز وعده‌های توخالی و قمپز‌های بزرگ کار دیگری بلد نیست. فتح‌الله‌زاده در بازگشت دوباره از آوردن کاپیتان تیم ملی آرژانتین به استقلال خبر داد و عنوان کرد: «مسی باید خوشحال باشد که برای استقلال بازی کند، اصلاً باید ببیند ما او را قبول می‌کنیم یا نه.» البته کار به اینجا ختم نشد و فتح‌الله‌زاده وعده صدور کارت بانکی برای هواداران را داد و به این هم بسنده نکرد و گفت: «ما قصد داریم «توکن» هواداری راه‌اندازی کنیم. این یک چیز جدیدی است که هنوز در دنیا خیلی باب نشده، ولی ما ان‌شاءالله در ایران آن را برای استقلال راه‌اندازی خواهیم کرد.»
فتح‌الله‌زاده هم رفت، آن هم با کوهی از بدهی‌های میلیاردی، با چکی که دو بار در بانک نقد شده و با پول‌هایی که به حساب شخصی‌اش واریز شده بود. قرار بود حداقل ۵ میلیارد آن به استقلال برگردد که البته هنوز برنگشته است. هوادار استقلال هم که آن روز‌ها قند در دلش آب می‌شد، حالا سرخورده و ناامید فقط مبهوت نگاه می‌کند که مدیریت این آقایان چه بلایی بر سر تیمش آورده است.
بانک مجازی و ارز دیجیتال!
حالا بعد از این همه وعده‌وعید و افتضاحات تاریخی در باشگاه استقلال، در حالی که هنوز گندکاری‌های دو مدیرعامل قبلی پاک نشده، یکی به اسم محمد سررشته‌داری پیدا شده و حرف از تحول در استقلال می‌زند، آن‌هم با استفاده از لغات دهن پرکن و اصطلاحاتی که شاید برای خیلی از هواداران استقلال معنا و مفهومی نداشته باشد. هوادارانی که حتی شاید نداند «مدیر حوزه دیجیتال مارکتینگ» یعنی چه. در چنین شرایطی سررشته‌داری وعده‌هایی بزرگ‌تر و دهان پرکن‌تر از قبل می‌دهد: «اپلیکیشن جامع باشگاه استقلال کارش تمام شده است. تمام بخش‌ها را با شرکت‌های بین‌المللی مختلف صحبت کردم و امور مربوط به آن‌ها تمام شده است. مثلاً در حوزه متاورس، ۸۰ آواتار همین الان آماده داریم. مالکیت عکس‌ها و فیلم‌ها در حوزه فضای مجازی است که از آن حتی میلیون دلاری درآمدزایی می‌کنند و این مورد را هم آماده کرده‌ایم. در سوپراپ، پخش آنلاین مسابقات استقلال را داشتیم که ترافیکش حداقل می‌تواند ماهی یکی، دو میلیارد به باشگاه پول برساند. تور گردشگری و فروشگاهی مانند دی‌جی‌کالا برای استقلال، کارت هواداری و حتی بانک مجازی هم تعریف شده است. شارژ تلفن همراه و پرداخت قبض که گردش ۲ هزار میلیاردی در کشور دارد نیز در این اپلیکیشن تعریف شده است. در مجموع، مباحثی که من در برنامه درآمدزایی ارائه دادم می‌تواند هر ماه حتی ۲۰ میلیارد تومان به باشگاه سود برساند. این می‌تواند یک تحول خیلی بزرگ را در فوتبال ایران رقم بزند. بحث بازی‌های آنلاین و همچنین ارز دیجیتال استقلال به نام توکن نیز وجود دارد که تمام کار‌های مربوط به آن تمام شده است که می‌توانند خرید و فروش داخلی داشته باشند. این مواردی را که اشاره کردم، آماده استفاده توسط هوادار استقلال است.»

این حجم از وعده در نوع خود بی‌نظیر است، کاری که حتی فتح‌الله‌زاده و آجرلو هم انجام نداند. کاری که در سال‌های دورتر رویانیان در پرسپولیس هم نکرد. فقط یک سؤال باقی می‌ماند و آن اینکه «چرا دست از سر استقلال و هوادارانش برنمی‌دارید؟»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار