کد خبر: 1153910
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
رئیس گروه نظامی واگنر اعلام کرد که طبق پیش بینی‌های ما ارتش اوکراین تا نیمه ماه مه(25 اردیبهشت) حملات خود را علیه نیروهای روسیه آغاز خواهد کرد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «یوگنی پریگوژین» رئیس گروه نظامی واگنر وابسته به ارتش روسیه امروز شنبه در یک مصاحبه اعلام کرد که ارتش اوکراین در تدارک آغاز ضد حملات خود علیه روسیه است و احتمالا تا 15 ماه مه تهاجمات خود را آغاز کند. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، پریگوژین متذکر شد که آخرین باران شدید روز دوم مه خواهد بود و پس از آن هوا خوب خواهد شد و وزش باد باعث خشک شدن زمین و تسهیل در حرکت تانکها و زره پوشها خواهد شد. 

وی در ادامه تاکید کرد، ضدحملات اوکراین باید تا حالا شروع می‌شد؛ شرایط آب و هوایی و احتمالا مشکلات داخلی آن را عقب انداخته است.

روز جمعه «الکسی رژنیکوف» وزیر دفاع اوکراین تایید کرد که ارتش این کشور به طور کلی آماده آغاز یک ضد حمله علیه روسیه است.

وی در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی پیرامون انجام احتمالی ضد حمله در مناطقی که به کنترل روسیه درآمده است گفت: به طور کلی ما با درصد بالایی آماده هستیم و همه چیز به ستاد مشترک(ارتش) بستگی دارد. 

با این حال وی در ادامه توضیح داد، نیروهای اوکراینی هنوز تمام دوره‌های مروبوط به استفاده صحیح از تسلیحات اهدایی غربی به این کشور را تکمیل نکرده‌اند. رژنیکوف تاکید کرد، تجهیزات اعلامی تا حدی آماده و تحویل شده است اما برنامه آموزش سخت افزارهای اقلام نظامی هنوز به طور کامل به پایان نرسیده است.

رئیس گروه واگنر در ادامه تاکید کرد که 100 درصد تا نیمه ماه مه ضدحملات اوکراین آغاز خواهد شد.

از ماهها پیش منابع اوکراینی و غربی حدس و گمانهایی برای آغاز مجموعه‌ای از ضد حملات از طرف نیروهای اوکراینی علیه روسیه در ماه بهار مطرح کرده‌اند. پیش از این وزارت خارجه روسیه تاکید کرده بود که چنین گمانه زنی های آشکاری در کشورهای غربی در مورد انتظارات برای ضدحمله علیه روسیه تایید کننده دخالت مستقیم کشورهای غربی در جنگ اوکراین است.

سه شنبه هفته گذشته روزنامه نیویورک تایمز به نقل از اسناد محرمانه فاش شده وزارت دفاع آمریکا که اخیرا روی اینترنت پخش شده است گزارش داد که نیروهای اوکراینی در صدد آغاز حملاتی در مناطق جنوبی این کشور که به دست روسیه افتاده است، هستند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار