کد خبر: 1153453
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴
جو ویلسون عضو مجلس نمایندگان آمریکا از دولت جو بایدن رئیس جمهوری این کشور خواست تا ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین را بررسی کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، این نماینده جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی چهارشنبه در کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان گفت: بمب‌های خوشه‌ای باید در اختیار اوکراین قرار بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، وی افزود: ما دو میلیون بمب خوشه‌ای داریم. امیدوارم هر کاری که لازم است انجام شود تا این بمب‌ها به اوکراین ارائه شود.

پیش از این، جیم ریش جمهوریخواه ارشد در کمیته روابط خارجی سنا، راجر ویکر جمهوریخواه ارشد در کمیته خدمات مسلح سنا، مایک مک‌کال رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان و مایک راجرز رئیس کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به بایدن درخواست کرده بودند تا به اوکراین بمب خوشه‌ای بدهد.

رویترز پیشتر گزارش داده بود که اوکراین به دنبال دریافت بمب‌های خوشه‌ای MK-۲۰ و گلوله‌های توپ خوشه‌ای ۱۵۵ میلیمتری است.

اوکراین از اعضای کنگره آمریکا خواسته است تا کاخ سفید را برای ارائه این تسلیحات تحت فشار قرار دهند.

بمب‌های خوشه‌ای که در بیش از ۱۲۰ کشور ممنوع شده‌اند، به هنگام انفجار شمار زیادی بمب‌های کوچکتر را در محیط وسیعی پخش می‌کنند و جان شهروندان بیشتری را تهدید می‌کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا دولت بایدن با ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین موافقت خواهد کرد یا نه. اما ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درخواست اوکراین برای دریافت بمب‌های خوشه‌ای و تسلیحات آتش‌زای حاوی فسفر را رد کرده و گفته بود که ناتو چنین تسلیحاتی عرضه نمی‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار