کد خبر: 1152701
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
دیمیتری مدودوف رئیس جمهوری سابق روسیه امروز یکشنبه گفت، اگر گروه ۷ اقداماتی در راستای ممنوعیت صادرات روسیه انجام دهد، مسکو در جهت پایان دادن به قرارداد صادرات غلات اوکراین از دریای سیاه اقداماتی انجام خواهد داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، هفته گذشته خبرگزاری کیودو ژاپن اعلام کرد کشور‌های گروه ۷ممنوعیت کلی صادرات روسیه را مورد بررسی قرار می‌دهند. روسیه نیز بار‌ها تهدید کرده که حضورش در قرارداد غلات اوکراین را که در تاریخ ۱۸ مه منقضی خواهد شد، باطل می‌کند.

دیمیتری مدودوف رئیس جمهوری سابق روسیه در پستی که در کانال تلگرامی منتشر کرده نوشت: «ایده‌ای که از سوی احمق‌ها در گروه ۷ درباره ممنوعیت کلی صادرات کشور ما پرورانده شده به نظر خوب می‌رسد، اما دلالت بر ممنوعیت دوطرفه برای واردات از کشور ما نیز دارد که شامل دسته بندی کالا‌هایی می‌شود که برای خود کشور‌های گروه ۷ بیشترین حساسیت را دارد. در چنین شرایطی قرارداد غلات و بسیاری چیز‌های دیگر که آن‌ها نیاز دارند تمام خواهد شد.»

گروه ۷ درباره رویکرد معکوس کردن تحریم‌ها علیه روسیه بحث می‌کنند بنابر این صادرات به روسیه به شکل خودکار ممنوع شود مگر آنکه شامل فهرست مشخص شده از محصولاتی باشند که اجازه انتقال دارند. در چارچوب کنونی، کالا‌ها به روسیه فروخته می‌شوند مگر در فهرست سیاه باشند.

مدودوف از متحدان قدیمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فعلی روسیه است و در حال حاضر معاون وی در شورای امنیت این کشور است.

مسکو بار‌ها به قرارداد غلات دریای سیاه که به عنوان تنها پیشرفت دیپلماتیک حائز اهمیت طی ۱۴ماه جنگ در اوکراین شناخته می‌شود اعتراض کرده است. پیش‌تر نیز اعلام کرده بود قبل از ضرب الاجل ۱۸ ماه مه در صورتیکه غرب تحریم‌ها علیه صادرات محصولات کشاورزی و کود‌های شیمیایی اش را رفع نکند از این قرارداد خارج خواهد شد.

امروز گروه ۷ در اعلامیه وزیران کشاورزی خواستار افزایش، اجرایی شدن و گسترش صادرات قرارداد غلات دریای سیاه اوکراین شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار