کد خبر: 1152445
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
داود عطایی

اوج هیجان و جذابیت را در این چهار هفته آخر لیگ برتر شاهد هستیم. از یک طرف استقلال و پرسپولیس در حالی به دربی رسیده اند که یکی صدر نشین ودیگری با ۵۴ امتیاز در یک امتیازی صدر نشین است و از سوی دیگر سپاهان هم امتیاز با صدرنشین آرزوی تساوی دربی و پیروزی مقابل ملوان را دارد تا دوباره به صدر برگردد.

شاید بتوان گفت که این دربی حساس‌ترین رویارویی دو رقیب سنتی و دیرینه در چند سال اخیر است. چون هم تاثیر مستقیم در مشخص شدن قهرمانی لیگ دارد و هم اینکه به دلیل فشردگی جدول هر دو تیم فقط به فکر پیروزی هستند.

بررسی و آنالیز تاکتیک‌های دو سرمربی یعنی گل محمدی و ساپینتو هم این نوید را به علاقه مندان می‌دهد که شاهد یک پیکار تهاجمی و تماشاگر پسند خواهیم بود. تردیدی نیست که محافظه کاری و ارائه بازی دفاعی از سوی هر دو تیم در حقیقت به نفع سپاهان تمام می‌شود، آن هم به یک دلیل ساده نتیجه تساوی به معنای تعارف کردن صدر جدول به سپاهان است. آنچه این دربی را ویژه‌تر از گذشته می‌کند رفتار‌های هیجانی وتهییجی ریکاردو ساپینتوی پرتغالی است که محبوبیتی در دل هواداران استقلال پیدا کرده و با مدیریت وتدبیر عالی در زمان بی عملی و صد‌ها مشکل مدیریتی آبی‌ها یکپارچگی تیمش را حفظ کرد و توانست تیم را به صدر جدول برساند. حالا مرد پرتغالی هم در دل هواداران و هم دربین شاگردانش یک مربی با دانش و تاکتیک و هم یک مربی وفادار شناخته می‌شود که در اوج سختی‌ها تیم وشاگردانش را رها نکرد و با صبوری موجب اتحاد تیم و صعودش شد.

در طرف دیگر میدان هم دست یحیی برای چیدن یک آرنج عالی باز است ترکیبی از بهترین هافبک‌های تهاجمی و مهاجمان در اختیار اوست تا در روز یکشنبه شاهد یک دربی زیبا و پر التهاب باشیم.

نکته مهم اینکه امسال عملکرد سپاهان، استقلال، پرسپولیس، گل گهر و تراکتور درلیگ عالی و قابل توجه بوده و با حضور مورایس، پاکو خمس و ریکاردو ساپینتو این نوید را می‌دهد که لیگ آینده هم لیگی پویا و جذاب را شاهد باشیم.

رقابت پرسپولیس، استقلال، سپاهان، گل گهر، تراکتور و حتی مس رفسنجان و فولاد در سال آینده چشم نواز و دیدنی خواهد بود.

اما برگردیم به موضوع دربی یکشنبه، بی شک خوشبخت تیمی است که محافظه کاری را کنار گذاشته و با ارائه فوتبالی تماشاگر پسند فقط در اندیشه برد باشد. هردو مربی با تجربه و زیرک هستند و بعید است اجازه دهند سرنوشت لیگ به دست سپاهان و رقیبشان مورایس بیفتد. البته برنده واقعی این تقابل اندیشه‌ها تماشاگران هستند که می‌توانند شاهد یک دیدار پرگل، پر برخورد و پر التهاب باشند. مردم فوتبالدوست ما عاشق فوتبال تهاجمی هستند و شواهد وقرائن نشان می‌دهد که این دربی یک بازی تهاجمی و فوتبال زیبا از کار در می‌آید.

آنچه مسلم است چهار هفته پایانی لیگ آبستن حوادث و رخداد‌های زیادی خواهد بود و شاید چند بار شاهد دست به دست شدن صدر جدول باشیم، اما به طور واضح سطح رقابت‌ها در لیگ امسال بسیار بالاست؛ و این بهترین پیام برای تیم ملی و امیر قلعه نویی خواهد بود که در سال برگزاری جام ملت‌های آسیا از دل یک لیگ پویا بازیکنان آماده و جوانان مستعد و آینده ساز رشد کرده و به تیم ملی راه یابند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار