کد خبر: 1151340
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴
فرماندهی مرکزی آمریکا مدعی شد که طی دو حمله ماه مارس که توسط گروه‌های نظامی تحت حمایت ایران انجام شده، ۲۳ نظامی آمریکایی در سوریه دچار آسیب مغزی شده‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، فرماندهی مرکزی آمریکا مدعی شد که طی دو حمله که در ماه مارس توسط گروه‌های نظامی تحت حمایت ایران علیه نظامیان آمریکایی مستقر در سوریه انجام شده، ۲۳ نظامی ضربه مغزی شده‌اند.

در بیانیه فرماندهی مرکزی آمریکا آمده است: «ما ۱۱ مورد ضربه مغزی ملایم دیگر را در پی حملات ۲۳ و ۲۴ مارس در شرق سوریه شناسایی کردیم».

آمریکا در سوریه ۲۸ پایگاه علنی دارد که بیشتر این پایگاه‌ها در مناطق نفت‌خیز و گازی سوریه قرار دارد تا بتواند هر چه آسانتر منابع نفتی این کشور را غارت کند. کما اینکه به صورت هفتگی، خبر‌هایی درباره غارت نفت سوریه توسط آمریکا و انتقال آن به عراق منتشر می‌شود.

پنجم فروردین ماه جاری نیز چندین راکت به پایگاه ارتش اشغالگر آمریکا در میدان گازی کونیکو اصابت کرد. این حمله با ۸ راکت انجام شد که برخی از آن‌ها در داخل این پایگاه و اطراف آن فرود آمدند.

میدان نفتی کونیکو، یکی از مناطق نفتی است که آمریکایی‌ها در آن پایگاه غیر قانونی احداث کرده‌اند و تحت حفاظت بسیار شدید قرار داد. دولت سوریه بار‌ها اعلام کرده است که به حضور غیر قانونی تروریست‌های آمریکایی پایان خواهد داد.

این نخستین بازی نیست که نیرو‌های آمریکایی در منطقه طی حملات گروه‌های مقاومت با آسیب‌های مغزی مواجه می‌شوند.

در سال ۲۰۲۰ و در پی جنایت نظامیان آمریکایی در ترور سردار سرلشکر «قاسم سلیمانی» فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ایران اقدام به موشک باران پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق کرد که طی آن بیش از ۱۰۰ نظامی آمریکایی با آسیب‌های مغزی مواجه شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار