کد خبر: 1151081
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸
لمپارد به کامبک شاگردانش امیدوار است
شیوا نوروزی

همزمان با خوشحالی رئال‌مادرید، من‌سیتی و آث‌میلان از پیروزی مقابل حریفان خود در لیگ قهرمانان، اوضاع در اردوگاه باواریایی‌ها بحرانی گزارش شده و شانس آبی‌های استمفوردبریج برای جبران شکست برابر رئال به حداقل رسیده است. علاوه بر این منچستریونایتد هم با گل‌به‌خودی‌های بازیکنان خود برد بزرگ مقابل سویا در لیگ اروپا را از کف داد و شاگردان آقای خاص هم مغلوب فاینورد شدند.
حواشی یک درگیری
قرار نبود جدال حساس سیتی – بایرن در ورزشگاه اتحاد، تیم توماس توخل را اینگونه از پا دربیاورد. در شکست ۳ بر صفر دیدار رفت یک‌چهارم نهایی لیگ‌قهرمانان، باواریایی‌ها با خوش‌خیالی تمام راهی منچستر شده بودند غافل از اینکه نه یان زومر جوان می‌تواند جای خالی نویر مصدوم را درون دروازه پر کند و نه تاکتیک‌های توخل برای مهار ستاره‌های گواردیولا کارساز است. جدال لفظی سادیو مانه با لروی سانه درون زمین به درگیری خونین درون رختکن انجامید و با اینکه مجازات سنگینی در انتظار مهاجم سنگالی است، اما محرومیت و حتی فسخ قرارداد با مانه ۳۱ ساله نیز درد بایرن را دوا نمی‌کند. به گفته توماس توخل، باواریایی‌ها کار سختی در بازی برگشت دارند: «فکر می‌کنم ما مستحق این بودیم که حداقل یک گل بزنیم و یک یا دو گل بخوریم. بازیکنانم فاقد اعتماد‌به‌نفس و فرم لازم بودند. نتیجه تلخی کسب کردیم. البته کار دشواری است، اما فوتبال، فوتبال است و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.»
امیدواری چلسی‌
رئالی‌ها با فراموشی باخت به ویارئال، عملکردی درخشان و پرقدرت را مقابل چلسی به نمایش گذاشتند و با برد ۲ بر صفر شبی تلخ برای فرانک لمپارد تازه‌وارد رقم زدند. آبی‌های لندنی به تازگی با ایجاد تغییرات روی نیمکت، دوباره به فرانکی اعتماد کردند و او نیز تصور می‌کرد با کسب یک نتیجه مطلوب در مادرید محبوبیتش افزایش می‌یابد، اما تیم سرحال آنچلوتی به رهبری کریم بنزما به موفقیت در اروپا ادامه می‌دهد. چلسی از زمان حضور لمپارد، یک تساوی و یک باخت در جزیره داشته و یک شکست هم در لیگ‌قهرمانان. جالب اینکه سرمربی جوان به کامبک در بازی برگشت بسیار امیدوار است: «باید باور کنیم که هر چیزی امکانپذیر است. نتیجه نهایی یک واقعیت است. با این‌حال در رختکن به بازیکنانم گفتم اتفاقات خاصی ممکن است در بازی برگشت در استمفوردبریج رخ دهد. اگر به ورزش حرفه‌ای و سطح بالا اعتقاد نداشته باشید، چیز‌هایی برای شما اتفاق نمی‌افتد. ذهنیت و باور درصدی از بازی است. هواداران باور خواهند کرد و در بازی برگشت‌ می‌آیند و  از ما حمایت می‌کنند. من به بازی‌هایی فکر می‌کنم که نتیجه آن‌ها در بازی برگشت تغییر کرده‌اند. حالا این احتمال برای ما وجود دارد که نتیجه را تغییر دهیم.»
درخشش میلان
روسونری شاید در سری آ فاصله زیادی با ناپولی داشته باشد، اما شاگردان استفانو پیولی هر زمان که فرصت کنند انتقام خود را از صدرنشین ایتالیا می‌گیرند. بعد از برد پرگل دو هفته پیش میلان در زمین ناپولی، این‌بار دو تیم در سن‌سیرو رودررو شدند و باز هم برد از آن میلان بود. منتها برد اقتصادی یک بر صفر هنوز نگرانی‌های پیولی، سرمربی میلان را از بین نبرده است: «به ناپولی این فرصت را دادیم ما را به دردسر بیندازد، اما در نهایت به پیروزی رسیدیم و این اولین برد خانگی ما مقابل ناپولی در سه سال اخیر بود. مطمئناً این فقط نیمه اول این تقابل است و هنوز این رویارویی تمام نشده است. ما استراتژی خود را داریم، اما بسته به نحوه سیستم بازی حریفان و نحوه پیشرفت بازی تغییر می‌کند. قبل از شروع بازی شانس صعود هر دو تیم را ۵۰-۵۰ و برابر می‌دانستم و بعد از پایان بازی رفت هم نظرم تغییری نکرده است.»
ناکامی یونایتد و رم
برای شیاطین‌سرخ سخت است باور کنند یک برد شیرین و حساس را به خاطر دو گل به‌خودی از دست داده‌اند. تساوی ۲ - ۲ در شرایطی رقم خورد که منچستریونایتد نتوانست از امتیاز میزبانی در اولدترافورد استفاده کند و حالا در بازی در زمین سویا برای بقا در لیگ اروپا کارش بسیار سخت است. تنهاگ، سرمربی منچستر که به خاطر تعویض‌هایش در نیمه‌دوم با انتقاد‌های زیادی مواجه شده در این خصوص گفت: «مجبور بودم این تعویض‌ها را انجام دهم. چاره‌ای نداشتم. واران مصدوم بود، بعد هم آنتونی مارسیال. او بعد از مدتی طولانی داشت اولین بازی‌اش را انجام می‌داد. پس ما مجبور بودیم او را تعویض کنیم.» در دیگر بازی مهم لیگ‌اروپا، فاینورد با یک گل آ. اس‌رم را شکست داد تا شانس بیشتری نسبت به تیم خوزه مورینیو در بازی برگشت داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار