کد خبر: 1150939
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در قدس شریف با تاکید بر اینکه محور مقاومت معادلات را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است، گفت که مسلمان در سراسر جهان با شرکت در راهپیمایی روز قدس تاکید می کنند که این شهر مقدس خط قرمز آنها است و هرگونه تعرض به آن را نمی پذیرند.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، محمد حماده امروز جمعه همزمان با روز جهانی قدس در گفت و گو با خبرنگار گروه بین الملل ایرنا تصریح کرد: روز قدس مناسبتی به منظور زنده داشتن جایگاه فلسطین، قدس و مسجدالاقصی در نزد ملت های جهان و رساندن این پیام به اشغالگران است که قدس خط قرمز مسلمانان بشمار می رود و هرگونه تجاوز به آن، بازی کردن با چاشنی انفجار منطقه است.

سخنگوی حماس درباره واکنش های جامعه جهانی و سازمان های بین المللی نیز اظهار داشت: ملت فلسطین از مدتها پیش از جامعه جهانی و سازمان های بین المللی برای یاری خود نا امید شده است و معیارهای دوگانه، این نا امیدی را تقویت کرده است.

حماده افزود: این سازمان ها در قبال حوادثی در جهان که از عمر آن ها یکسال هم نمی گذرد چنان واکنش نشان می دهند که تاکنون چنین واکنشی درباره اشغالگری و کشتار ۷۴ ساله ملت فلسطین نشان نداده اند.

وی گفت: در حوادث اخیر و حمله به معتکفین در مسجدالاقصی که در سطح جنایت جنگی بود، از سازمان ملل متحد و دیگر سازمان ها و نهادهای بین المللی، واکنشی مناسب مانند واکنش آن ها به حوادث غیر فلسطینی مشاهده نکردیم.

حماده اضافه کرد: ملت فلسطین از مذاکرات که غیر از خسارت چیزی برای آن ها نداشته نیز نا امید شده است اما هنوز کسانی هستند که به مذاکره و گفت و گو با دشمن اشغالگر امید بسته اند.

وی تصریح کرد: بهترین و روشن ترین دلیل بر بی نتیجه بودن مذاکره با دشمن صهیونیستی، نشست های امنیتی اخیر در العقبه اردن و شرم الشیخ مصر بود که هیچ نتیجه ای به سود ملت فلسطین نداشت.

سخنگوی حماس در قدس اظهار داشت: هدف از برگزاری چنین نشست هایی، تامین و حفظ امنیت صهیونیست های اشغالگر است به همین خاطر ملت فلسطین با خط و روند مذاکره با اشغالگران مخالف است.

حماده درباره وضعیت کنونی مقاومت فلسطین نیز گفت: در گذشته مقاومت در داخل سرزمین های اشغالی با مشکلات و موانع بسیاری روبرو بود و هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی نیز زنجیری بر دست و پای مقاومت بود، ولی از آمارهای منتشر شده توسط اشغالگران درباره خنثی کردن عملیات ها، می توان دریافت که مقاومت همواره وجود داشت.

وی افزود: در شرایط کنونی مقاومت توانسته است، زنجیرها را از دست و پای خود باز کند و بویژه پس از نبرد «شمشیر قدس» مقاومت از طوق و محاصره خارج و منحنی پیشرفت مقاومت تصاعدی شد.

حماده اضافه کرد: مقاومت فلسطین اکنون به جایگاهی رسیده است که عقبگردی برای آن متصور نیست، توانسته است معادلات خود را به دشمن تحمیل کند و در بسیاری از موارد برنامه های اشغالگران را برهم بزند.

سخنگوی جنبش حماس در بخش دیگری از گفت وگوی خود با ایرنا با محکوم کردن روند عادی سازی روابط بین برخی حکام عرب و صهیونیستها را محکوم کرد و گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی، عادی سازی روابط با کشورهای عربی و اسلامی را، مجوز جنایت های بیشتر در حق ملت فلسطین به شمار می آورد.

وی افزود: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خنجری در قلب فلسطین و مسجدالاقصی است بویژه اینکه همزمان با کشتار ملت فلسطین و یورش صهیونیست ها به مسجدالاقصی شاهد بودیم که برخی از پایتخت ها و حکام کشورهای عربی میزبان مقامات صهیونیست بودند.

حماده اضافه کرد: ما عادی سازی روابط با صهیونیست ها را از سوی هر کشوری محکوم می کنیم و از ملت های اسلامی و عربی می خواهیم با حضور در خیابان ها خواستار قطع روابط با اشغالگران شوند.

حماده گفت: با توجه به جایگاه فلسطین در قلب ملت های مسلمان، هرگونه دعوت و ندایی برای یاری قدس، تاثیر مهمی در روحیه ملت فلسطین دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار