کد خبر: 1150217
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۵
گلایه جامعه ورزش از بی‌توجهی و بدقولی
شمیم رضوان

کمتر روزی است که شاهد گلایه ورزشکاران، مربیان و گاهاً حتی مدیران از شرایط نامناسب ورزشی و بی‌توجهی مسئولان بالادستی نباشیم!
در شرایطی که در سال کسب سهمیه المپیک هستیم و بازی‌های آسیایی را پیش‌رو داریم، عدم توجه به ورزشکاران صدای بسیاری را درآورده و در کنار این حجم از گلایه، اتفاقاتی را نیز شاهد هستیم که نه جای تعجب، بلکه جای تأسف دارد!
حدود سه هفته دیگر ایران میزبان تورنمنت چهارجانبه فوتسال در سطح جوانان است، اما درست در روز‌هایی که صانعی باید شاگردانش را برای محک زدن در این رقابت آماده کند، اردو تعطیل می‌شود!
همزمان با برپایی اردوی تیم ملی فوتسال، تیم بانوان و جوانان نیز در اردو بسر می‌بردند، اما تنها یک روز بعد از برگزاری اردوی تیم ملی بزرگسالان، هتل المپیک به دلیل عدم دریافت مطالباتش از فدراسیون و بی‌توجهی به تذکرات مکرر در این راستا اعلام کرد ملی‌پوشان باید اتاق‌های خود را تحویل بدهند. برای حل مشکل تمرین تیم ملی جوانان زودتر از زمان مقرر تعطیل شده و با تهیه فوری بلیت، جوانان راهی خانه‌هایشان شدند تا دختران به خوابگاه کمپ تیم‌های ملی و تیم بزرگسالان به هتل آکادمی نقل‌مکان کنند. حالا تصور کنید که تیم جوانان چگونه می‌خواهد مقابل رقبا قرار بگیرد.

نوشاد عالمیان، نفر اول تنیس روی میز ایران در گفتگو با ایسنا با گله از شرایط ورزش ایران تأکید کرد این حوزه برای کسی اهمیتی ندارد: «ورزش ایران در شرایط خوبی نیست و نمی‌تواند خیلی خوب به ورزشکاران خدمات بدهد. برای نمونه، در رنکینگ فدراسیون جهانی هر هفته رنکینگ اعلام می‌شود، به همین دلیل طبیعی است که جایگاه بازیکنان بالا و پایین شود، چراکه بازیکنان کشور‌های دیگر در همه مسابقات شرکت می‌کنند، اما شرایط ایران به‌گونه‌ای است که ما نمی‌توانیم در همه مسابقات شرکت کنیم. تیم ایران جزو تیم‌های خوب است، اما باید به ما توجه شود و به مسابقات اعزام شویم. آنطور که باید هزینه نمی‌شود و خودمان هم از جیب هزینه می‌کنیم و به مسابقات می‌رویم. برای کسب سهمیه تیمی المپیک باید توجه ویژه‌ای شود و تا المپیک از این تیم نگهداری کنند، در این شرایط ما شانس این را داریم که بتوانیم سهمیه المپیک را بگیریم. اما فکر می‌کنم ورزش ایران دیگر برای کسی مهم نیست.»

حسینقلی نهرودی، سرمربی تیم ملی بوکس ایران نیز در گفتگو با تسنیم بی‌توجه به انتقاد‌هایی که ممکن است گریبانش را بگیرد تأکید می‌کند شاگردانش با چشم و گوش بسته در مسابقات جهانی پیش‌رو حاضر خواهند شد: «اگر احیاناً در مسابقات جهانی مشکل داشته باشیم، آنقدر که به من بر می‌گردد به بحث مدیریت برنخواهد گشت. پذیرفتم تا زمانی که حسینی رئیس فدراسیون نیست، دست و بالش بسته است. با این وجود حرکت کردم و بدون رودربایستی مسابقات جهانی را به‌عنوان یک تورنمنت می‌دانم. هدف ما بازی‌های آسیایی است و مسابقات جهانی، قهرمانی آسیا و تورنمنت‌ها برای ما تدارکاتی هستند. قطعاً با این حرف گرفتار خواهم شد و عنوان می‌شود که مسابقات جهانی جایی برای آموزش نیست. من نیز این را می‌دانم، اما با توجه به وضعیتی که داریم و هدف ما که بازی‌های آسیایی است، این مسابقه پیش‌رو برایمان یک تورنمنت محسوب می‌شود.»

حسین کلهر، ملی‌پوش اسکی اسنوبرد ایران، اما بعد از ۲۰ سال حضور در این رشته به دلیل بدقولی و اتفاقاتی که ناشی از عدم نظارت بر رفتار مدیران و مسئولان ورزش و اسکی است، عطای ورزش قهرمانی را به لقایش بخشیده و در گفتگو با ایسنا از تصمیم خود برای خداحافظی می‌گوید: «اگر این مدت در هر ارگان دیگری به جز ورزش بودم، حق و حقوق و بیمه داشتم و بازنشسته می‌شدم، اما هیچ‌کدام از این مزایا را ندارم و تصمیم به خداحافظی گرفته‌ام. از همان سال‌های اول ورود به تیم ملی شاید بیشتر از ۲۰۰، ۳۰۰ بار با رؤسای مختلف فدراسیون جلسه گذاشتیم و همیشه وعده‌وعید شنیدیم، اما هیچ اتفاق درستی برای اسنوبرد نیفتاد. در رفت و آمدها، اعزام‌ها و مسابقات از جیب هزینه کردم. سال ۹۶ با هزینه شخصی به مسابقات بین‌المللی ترکیه رفتم و یک نقره و یک برنز گرفتم. دو سال بعد باز هم با هزینه شخصی به گرجستان رفتم، اما هیچ تغییری حاصل نشد. سال ۲۰۰۸ در کاپ اروپا که به میزبانی ایتالیا برگزار شد به من پیشنهاد دادند در این کشور بمانم و به ایران برنگردم، اما از آنجایی که مردم و کشورم را دوست داشتم در ایران ماندم، ولی اتفاقی رخ نداد و ادامه این شرایط نابودی اسنوبرد را در پی خواهد داشت.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار