کد خبر: 1150054
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
در حمله مردان مسلح در مناطقی در کشور آفریقایی نیجریه ده‌ها تن کشته یا ربوده شدند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، مردان مسلح بار دیگر شمار قابل توجهی از غیر نظامیان در نیجریه را به قتل رساندند یا ربودند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» مقامات محلی و پلیس نیجریه روز شنبه اعلام کردند که دستکم ۷۴ نفر در دو حمله جداگانه توسط افراد مسلح در روز‌های اخیر در ایالت «بنوئه» کشته شدند.

بر اساس این گزارش، خشونت در سال‌های اخیر در این کشور آفریقایی افزایش یافته است. «کاترین آننه» سخنگوی پلیس ایالت بنوئه گفت که ۲۸ جسد در یک اردوگاه آوارگان بین عصر جمعه تا صبح شنبه کشف شد. هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث این حمله شده است، اما شاهدان گفتند که افراد مسلح وارد این منطقه شده، شروع به تیراندازی کردند و چندین نفر را کشتند.

روز چهارشنبه گذشته نیز در همان ایالت و در روستای دورافتاده «اوموگیدی» درگیری رخ داد. به دنبال آن درگیری «پل همبا» از مقام‌های امنیتی فرماندار ایالت بنوئه گفت که ۴۶ جسد پس از حمله روز چهارشنبه پیدا شد.

«محمدو بوهاری» رئیس جمهور نیجریه روز شنبه در بیانیه‌ای قتل‌های اخیر در ایالت بنوئه که در آن ده‌ها نفر کشته شدند را محکوم کرد و به نیرو‌های امنیتی دستور داد تا نظارت را در مناطق آسیب دیده افزایش دهند.

بسیاری از چنین حملاتی در مناطق دورافتاده نیجریه گزارش نمی‌شوند، زیرا نیرو‌های امنیتی ضعیف اغلب دیر به تماس‌های مردم پاسخ می‌دهند.

بنوئه یکی از ایالت‌های واقع در مرکز نیجریه است که در شمال آن اکثریت مسلمان و در جنوب مسیحی هستند. ساکنان محلی همچنین گفتند که در خشونت‌های رخ داده، افراد مسلح دستکم ۸۰ نفر را در ایالت «زامفارا» ربودند، این مکان از جمله مناطق آدم ربایان برای باج گیری است.

چندی قبل نیز در پی انفجار بمب و تیراندازی در در کلیسای کاتولیک در جنوب غربی نیجریه دستکم ۵۰ نفر کشته شدند. «اولوواروتیمی آکردولو» فرماندار ایالت اوندو در بیانیه‌ای با «شرورانه» خواندن این حمله، از نیرو‌های امنیتی درخواست کرد تا مهاجمان را شناسایی و دستگیر کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار