کد خبر: 1099298
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
وقتی شهرت اجتماعی در راه توسعه اقدامات بشردوستانه قرار می‌گیرد
با کمک ۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومانی محسن چاوشی، طی دو سال گذشته زمینه آزادی ۸۵۱ نفر از زندانیان تحت حمایت ستاد مردمی دیه فراهم شده است.
نیره ساری
سرویس جامعه جوان آنلاین: محسن چاوشی پیش از سال ۱۴۰۰ در پاسخ به حواشی فعالیت‌های خیرخواهانه خود اعلام کرده بود به این راه ادامه خواهد داد. دوستان نزدیک چاوشی نیز گفتند زندانیان و بیماران فراوانی در صف انتظار هستند تا نوبت جمع‌آوری کمک به آن‌ها برسد. حالا در خبر‌ها به نقل از مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند اعلام شد که در ۲ سال اخیر تعداد ۸۵۱ زندانی غیربزهکار تحت حمایت ستاد دیه کشور با رقم اهدایی هفت میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومانی از سوی علاقمندان و دنبال‌کنندگان صفحه اجتماعی محسن چاوشی از بند حبس رهایی یافته‌اند.

این آمار از نقش آفرینی یک فرد دارای شهرت اجتماعی برای اثرگذاری در حوزه امور بشردوستانه بسیار قابل توجه است و نشان می‌دهد یک چهره اجتماعی اگر بخواهد می‌تواند از ظرفیت گرایش مردم به خود برای امور زیبا و ماندگار چه بهره‌های مفیدی ببرد.

چه خوب است این رویه‌ها توسعه پیدا کند و چه بد است که برخی چهره‌های مشهور از شهرت خود نه در جهت رفع درد ورنج مردم و بهبود امور جامعه بلکه در جهت منافع مادی و زودگذر وگاه ترویج امور منفی و غیر انسانی بهره می‌گیرند.

در صفحه مجازی چاووشی چه می‌گذرد؟

«میله‌های سرد را به آغوش گرم تبدیل کردید، با همراهی شما عزیزان، ... زندانی آزاد و به آغوش خانواده باز می‌گردند، با یاری شما هزینه تامین شد»

اگر صفحه مجازی محسن چاووشی را دنبال کنید با این سبک پیام‌های وی آشنایی دارید. در واقع شاید بهتر باشد بگوییم در این پیج نباید چندان دنبال تبلیغات خوانندگی و معرفی آهنگ و موسیقی باشید، در عوض اگر تمایل به کار‌های خیر، به خصوص آزادی زندانیان جرایم مالی دارید، پست‌ها و استوری‌های روزانه این سلبریتی را نگاه کنید.

خواننده‌ای که از محبوبیت خود در راستای کار‌های خیر استفاده می‌کند و ارقام میلیاردی گلریزان‌های وی برای نجات محکومین به اعدام و آزادی زندانیان بر سر زبان‌ها است.

محسن چاووشی، خواننده‌ی مشهور برخلاف برخی سلبریتی‌های ایرانی راه دیگری برای استفاده از شهرت فراوان و هواداران میلیونی خود در پیش گرفته و از این فرصت برای نجات انسان‌هایی استفاده می‌کند که دست روزگار آن‌ها را گرفتار مشکلاتی هر چند بسیار بزرگ کرده که با همت و یاری همنوعان‌شان قابل حل است. از آزادی زندانی تا نجات اعدامی، از تبلیغ صفحات کاری نیازمندان در فضای مجازی تا تامین هزینه درمان بیماری همان بهره‌ای است که وی به واسطه فضای مجازی از صفحه خود می‌برد.

نغمه آزادی از زبان ستاد دیه
 
علی شمس مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با تقدیر از حمایت‌های مادی و معنوی هنرمندان متعهد و مردمی در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: در آسمان پر فروغ عرصه فرهنگ و هنر چهره‌هایی هستند که در مناسبت‌های ملی یا مذهبی به قدر وسع شان همیار ما در بخش رهایی بخشیدن به زندانیان غیرعمد فعالند، اما جنس همکاری خالصانه و حمایت صادقانه هنرمندی، چون محسن چاوشی تفاوت‌های بسیاری با دیگران دارد.
 
وی با تشریح اقدمات حبس‌زداء این چهره هنری اظهار کرد: با کمک مخاطبان صفحه اینستاگرام آقای چاوشی تنها در سال‌جاری در ۱۹ مرحله و با معرفی مددجویان نیازمندی از ۱۸ استان، زمینه آزادی ۲۸۱ بدهکار مالی یا محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی از بند فراهم گردیده است که سهم دوستداران و حامیان این هنرمند در آزادی محکومان جرائم غیرعمد رقمی معادل ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان بود.
 
شمس ادامه داد: در روز‌هایی که برخی فعالان عرصه موسیقی درگیر مسائل حاشیه‌ای و تلاش‌های تبلیغی و تشریفانی خودشان هستند، به برکت وجودی محسن چاوشی تنها در ۲ سال اخیر تعداد ۸۵۱ زندانی غیربزهکار تحت حمایت ستاد دیه کشور با رقم اهدایی ۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومانی علاقمندان و دنبال‌کنندگان صفحه اجتماعی این نام‌آشنای نیک‌اندیش از بند حبس رهایی یافته‌اند.
 
مدیرعامل ستاد دیه کشور، از محسن چاوشی به مثابه یک مصلح اجتماعی یاد کرد و گفت: شاید هیچ خواننده‌ای پیدا نشود که با گذشت یک دهه از مطرح شدن او و با وجود کسب اعتبار و موفقیت‌های روزافزون بجای ارایه جدول برنامه‌ها و شرح پرطمطراق کار‌ها و کنسرت‌های برگزار نشده اش، بدون اغراق تمام فضای صفحه پرمخاطب اجتماعی خود را به تریبونی جهت انعکاس درد‌ها و محلی برای رفع حوائج محرومان و طرح مصائب زندانیان نیازمند اختصاص دهد.

تامین هزینه‌ی درمان ۱۲۵۰بیمار، تامین دیه‌ی ۷۵محکوم به اعدام و تامین کمک‌هزینه‌ی ۲۵مسکن، بخشی از فعالیت‌های انسان‌دوستانه این خواننده سرشناس است.

محسن چاوشی هم‌زمان با فرارسیدن سال‌روز تولدش با انتشار نوشته‌ای در فضای مجازی از مردمی که با او در آزادی زندانیان و تامین کمک‌هزینه برای نیازمندان همراهی کرده و می‌کنند، قدردانی کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار