کد خبر: 1097220
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
معاون گردشگری مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی گفت: بر اساس وظایف محوله به مدیران فنی، هدف اصلی تمامی موسسه های گردشگری باید ارائه خدمات جامع به گردشگران و همچنین برنامه‌ریزی برای جذب تورهای ورودی بیشتر به استان باشد.

علیرضا بایرام زاده  با بیان اینکه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی، به‌ صورت میدانی و جدی در حال اجرا است، گفت: محور اصلی این نظارت‌ها بررسی عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و برنامه‌ریزی برای جذب بیشتر گردشگر به استان است.

وی افزود: در این بازدیدها بر نحوه و مسیرهای فعالیت و توجه به تورهای ورودی به استان توسط دفاتر خدمات مسافرتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا با برنامه‌ ریزی کامل، تمهیدات لازم برای حضور حداکثری گردشگران در آذربایجان شرقی فراهم شود.

بایرام زاده ادامه داد: در این بازدیدها فعالیت مدیران فنی دفاتر در حوزه تعریف تورهای ورودی، راهبری و نظارت بر اجرای تورها به‌ صورت ویژه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و ابنیه های میراثی جزو پنج استان برتر کشور در حوزه گردشگری است.

وجود ۲۳ موزه تخصصی، بازار تاریخی ثبت شده تبریز در فهرست آثار یونسکو، مساجد، مدارس، حمام‌ها، بقعه‌ها و امام زاده‌ها و روستاهای متعدد گردشگری و تاریخی، صنایع دستی مختلف در رشته‌های گوناگون و مراکز متعدد تفریخی و خرید از جمله مزیت‌ها و داشته‌های حوزه گردشگری آذربایجان شرقی و تبریز است. آب و هوای لطیف و معتدل کلانشهر تبریز و خنکای شب‌های این شهر در فصل تابستان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خود فرا می‌خواند.

در حال حاضر تعداد هتل های ۵ ستاره تاپ آذربایجان شرقی از استان های اصفهان و فارس بیشتر است و مجموع هتل و هتل آپارتمان های ستاره دار استان ۷۳ باب می باشد که از این تعداد پنج هتل پنج ستاره آماده ارایه خدمات به گردشگران خارجی و داخلی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر