کد خبر: 1090742
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفر رییس جمهور یک سفر حیاتی برای استان آذربایجان شرقی است بر پیگیری خط ۲ مترو تبریز در این سفر تاکید کرد.

علیرضا منادی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز به سفر رییس جمهوری به تبریز اشاره کرد و انتقال آب ارس به تبریز را از دیگر طرح های ضروری برای این شهر و قابل پیگیری عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه تبریز، ۱۵۰میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه انتقال می یابد.

پیگیری اوراق مشارکت متروی تبریز در تهران

روح‌الله متفکر آزاد دیگر نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی هم از پیگیری فاینانس خط ۲ قطار شهری تبریز خبر داد.

وی افزود: همدلی خوبی بین نمایندگان مجلس در مسائل مختلف وجود دارد که نتیجه آن عملیاتی کردن دیدار شهردار و اعضای شورای شهر با سفرای دیگر کشورها در تبریز بود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر خاطرنشان کرد: در بحث مطالبات تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری، هم نمایندگان کارکنان شهرداری و هم شهردار فعلی و قبلی و هم اعضای شورا به صورت کتبی و شفاهی پیگیر بودند.

وی یادآور شد: دستور تبدیل وضعیت ۱۵۰ نفر را گرفتیم و در نوبت‌های بعدی بازهم با هماهنگی‌های لازم این تعداد را افزایش می‌دهیم.

متفکر آزاد تصریح کرد: طرحی در مجلس مبنی بر ساماندهی استخدام‌های دولتی ارائه شده است که قرار است نه تنها ایثارگران بلکه قراردادهای مختلف ساماندهی شود.

ساماندهی ورودی‌های تبریز و آبگیری سد شهید مدنی

محمد حسین فرهنگی یکی دیگر از نماینده های مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی هم خواستار ساماندهی ورودی‌های تبریز و آبگیری سد شهید مدنی شد.

وی افزود: بین وظایف راه و شهرسازی و شهرداری تداخلی وجود دارد که می‌توان تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه امضا کرد تا شهرداری این موضوع را برای زیباسازی ساماندهی ورودی های شهر بر عهده بگیرد.

فرهنگی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان تأکید کرد: اگر شورای شهر درباره مطالبات از رئیس جمهور به جمع‌بندی رسیده است، از طریق ما و یا استانداری موضوع را اعلام کند تا در حد امکان در سفر آقای رئیسی پیگیری شود.

مترو تبریز در پنج خط (چهار خط اصلی و یک خط حومه‌ای) به طول کلی ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌ است.

در حال حاضر خط یک متروی تبریز به طول ۱۷.۲ کیلومتر در ۱۸ ایستگاه از ایستگاه ایل‌گلی تا ایستگاه نور در حال بهره‌برداری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر