کد خبر: 1081465
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
نخستین جشنواره شیرینی، کیک، شکلات و دسرهای خانگی به همت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری در اسلامشهر برپاشد.
بهاره عشقی صابر

در آستانه فرا رسیدن عید سعید نوروز نخستین جشنواره و نمایشگاه شیرینی، کیک، شکلات و دسرهای خانگی با حضور جمعی از مسئولین و بانوان  در محل مدرسه شهید زین الدین اسلامشهر برگزار شد.
در نخستین جشنواره و نمایشگاه شیرینی و دسرهای خانگی، انواع شیرینی جات، کیک و شکلات در دو بخش حرفه‌ای و خانگی که توسط بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار و تعدادی از شاغلین در قنادی ها تولید شده در معرض رقابت و نمایش قرار داده شده است.
بهنام میرزاپور رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اسلامشهر در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: نخستین جشنواره شیرینی، کیک و دسر های خانگی به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار و کمک به تولیدات مشاغل خانگی در آستانه فرا رسیدن عید سعید نوروز به مدت ۳ روز در اسلامشهر برگزار می شود.
وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره کیک و شیرینی بیان کرد: با توجه به اینکه تعدادی از بانوان سرپرست خانوار در سطح شهرستان اسلامشهر در زمینه تولید شیرینی، کیک و دسر به صورت خانگی فعالیت داشته و از طریق فروش تولیدات خود امرار معاش می کنند، در آستانه فرا رسیدن عید نوروز با برگزاری این جشنواره در تلاشیم در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار و تولیدات محصولات خانگی علاوه بر معرفی این افراد، زمینه مناسبی برای عرضه و فروش محصولات خانگی آنها در سطح منطقه ایجاد کنیم.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اسلامشهر تاکید کرد: در نخستین جشنواره کیک و شیرینی در اسلامشهر که از سوی سازمان فرهنگی شهرداری با همکاری و همراهی مجمع بانوان شهرستان و اتحادیه صنف قنادان اسلامشهر به مدت ۳ روز برگزار می‌شود، در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت طرز تهیه انواع شیرینی و تزیین کیک و دسرهای خانگی به علاقه‌مندان توسط متخصصین و اساتید فن آموزش داده و در روز آخر جشنواره با اجرای مراسم شو کیک تعداد بالغ بر ۳۰ نفر از شرکت کنندگان با تولید آثار فاخر با یکدیگر به رقابت می پردازند که در پایان به نفرات برتر جوایز ارزنده ای اعطا می شود.
وی با اشاره به استقبال خوب شهروندان از این برنامه فرهنگی گفت: با توجه به اینکه تعدادی از این بانوان محصولات خودشان را از طریق فضای مجازی به فروش می رسانند، در این جشنواره فرصتی به وجود آمده تا ضمن ایجاد ارتباط با قنادان فعال در منطقه، بخشی از محصولات این بانوان در قنادی ها عرضه شود و بازاری هم برای آنها به وجود آید.
میرزاپور با تاکید ضرورت حمایت از کسب و کارهای خانگی و ایجاد درآمد پایدار برای بانوان سرپرست خانوار خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش تقاضا برای مصرف شیرینی وکیک در ایام عید سعید نوروز با همکاری آرامستانهای اسلامشهر در آخرین پنجشنبه سال تعدادی غرفه در محل آرامستان دارالسلام ایجاد می‌شود و بانوان سرپرست خانوار فعال در حرفه شیرینی، کیک و محصولات خانگی بتوانند تولیدات خود را در معرض فروش قرار دهند.
قابل ذکر است، نخستین جشنواره شیرینی و کیک و دسر های خانگی در طی روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ اسفند ماه جاری از ساعت ۱۴ الی ۲۱ در محل مدرسه شهید زین الدین واقع در اسلامشهر خیابان ۲۰ متری امام خمینی(ره) ابتدای خیابان شهدا برگزار می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار