کد خبر: 1081206
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
عضو شورای شهر مشهد وعده داد؛
عضو هیأت رئیسه شورای شهر مشهد گفت: در نظر است با همراهی و مساعدت دولت و مجلس، در سه سال آینده دیوار «باره توس» که بنایی تاریخی است را احیا کنیم.

مجید طهوریان عسکری، رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد در خصوص اقدامات و فعالیت‌هایی که در این منطقه صورت پذیرفته است، اظهار کرد:  با آغاز به کار دوره ششم شورای شهر، پیگیری مهم‌ترین اتفاق زیربنایی در حوزه عمرانی در دستور کار قرار گرفت تا محدوده مشخص و رسمی منفصل توس، توسط وزارت راه و شهرسازی به شهرداری مشهد ابلاغ شود؛ با گذشت چهار ماه از شروع به کار شورای ششم، به یاری استاندار و معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی، فرماندار مشهد، دستگاه‌های قضایی و دولتی و سایر نهادهای مرتبط، در اواخر آذر ماه سال جاری طرح راهبردی ابلاغ شد تا سنگ بنای تعیین تکلیف اقدامات آینده در منطقه توس مشخص گردد.

طهوریان عسکری با اشاره به اینکه شورای شهر مشهد و کمیسیون تخصصی توسعه و بهسازی توس نقدی به این مصوبه دارد، گفت: میزان درآمدهایی که در این ابلاغیه برای شهرداری مشهد پیش‌بینی شده است، کمتر از آن چیزی است که توقع داشتیم؛ وعده‌هایی از جانب معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی اخذ شده است تا در مرحله دوم که طرح تفصیلی توس به جمع بندی می‌رسد، بخش‌های دیگر را به صورت دقیق به منطقه اضافه کنیم و میزان بار منفی درآمدها را در خطه توس افزایش دهیم.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد با اعلام اینکه توانستیم آخرین برداشت هوایی از منطقه توس را در سال ۱۴۰۰ انجام دهیم، بیان کرد: برداشت آخرین وضعیت ساخت و سازهای منطقه توس با هدف تصمیم‌گیری دقیق در امور، یکی از مصوبات مشترک شورای اسلامی شهر، شهرداری و معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی بود؛ بایستی در بازه زمانی دو ماه آینده، تصاویر تفصیلی به نقشه تبدیل شود تا این نقشه‌ها به تنظیم سریع‌تر طرح تفصیلی، اقدامات و خدماتی که در توس انجام می‌شود، منجر شود.

وی ادامه داد: به زودی، کلنگ مجموعه ورزشی «شهدای چهار برج» با مساحت ۱۲ هزار متر مربع زده می‌شود؛ به همشهریان ساکن در بولوار شاهنامه که تعداد آن‌ها به ۵۰ هزار نفر می‌رسد، وعده می‌دهیم که طی دو الی سه سال آینده این مجموعه ورزشی تکمیل و در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

طهوریان عسکری با بیان اینکه پرداختن به هویت تاریخی خطه توس به صورت صرف موضوعیت ندارد، خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های بسیاری در توس وجود دارد که از جمله آن‌ها ورزشکارن و پهلوانانی هستند که هر ساله از این منطقه در تیم ملی ووشو، کاراته و یا ورزش‌های آیین پهلوانی حضور دارند؛ منطقه توس خطه پهلوان پرور بوده و از این رو وظیفه داریم از آن‌ها حمایت کنیم.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد اذعان کرد: برای نخستین بار با شروع فعالیت در شورای ششم، کارگروه فرهنگی و فکری حکیم توس، متشکل از چندین دستگاه حاکمیتی و دولتی از جمله اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه فرهنگی انقلاب اسلامی، مجموعه‌های علمی و دانشگاهی، اساتید دانشگاه فردوسی در حوزه ادبیات، معاون فرهنگی شهرداری، نماینده فرمانداری و بنده به نمایندگی از شورای شهر، فعال شده است.

وی ادامه داد: جلسات این کارگروه هر هفته به صورت مستمر پیرامون حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود؛ بسیاری از اقدامات و فعالیت‌های منطقه توس با جمع بندی افراد در این کارگروه تصمیم گیری شده و به انجام رخدادهای ثمربخش در منطقه توس یاری می‌رساند.

طهوریان عسکری خبر داد: در نظر است با همراهی و مساعدت دولت و مجلس شورای اسلامی، در سه سال آینده دیوار «باره توس» که بنایی تاریخی است را احیا کنیم؛ این دیوار که متعلق به سده چهار و پنج هجری است، در بیش از هزار سال که از عمر احداث آن می‌گذرد، بنا به دلایل مختلف طبیعی و کم لطفی بشر، متحمل خسارت‌هایی شده است.

 

وی اضافه کرد: از تمامی نمایندگان مجلس درخواست دارم، توجه ویژه‌ای نسبت به منطقه تاریخی توس داشته باشند تا سنت و تاریخ کهن و تمدنی این سرزمین، در موضوعات مختلف احیا گردد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار