کد خبر: 1077809
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه فجر ۵۰ برنامه فرهنگی و هنری ملی و استانی در شهرهای مختلف استان اجرا می‌شود.

سیدقاسم ناظمی، افزود: به همین مناسبت جشنواره های مختلف فجر مانند فیلم فجر با هدف رونق بخشی به حوزه سینمایی و ایجاد عدالت اجتماعی همزمان با تهران در سینماهای « ستاره باران»، « قدس» و « ناجی» تبریز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره موسیقی فجر نیز از برنامه های این ایام در استان است، اظهار داشت: این جشنواره به صورت استانی با شرکت گروه های موسیقی برای ایجاد نشاط اجتماعی برگزار می شود و عموم مردم می توانند در برنامه های این جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، برگزاری جشنواره تجسمی فجر همزمان با تهران در استان و تجلیل از هنرمندان این حوزه و برگزاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی را از دیگر برنامه های دهه فجر امسال اعلام کرد.

ناظمی، با بیان اینکه جشنواره سراسری تئاتر رضوی ۲۹ بهمن برگزار می شود، ادامه داد: تاکنون از ۲۰ استان کشور برای این جشنواره سراسری آثار ارسال شده است و بیش از ۱۰۰ هنرمند در آن شرکت می کنند.

وی یادآوری کرد: برنامه های متعدد دیگری نیز در حوزه کتاب، سینما، شعر، ادبیات، تئاتر و هنرهای تجسمی در شهرهای مختلف استان تدارک دیده شده است و در ایام دهه فجر اجرا می شود.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، برگزاری جشنواره و نمایشگاه تولیدات فرهنگی را از دیگر برنامه های دهه فجر امسال اعلام کرد و گفت: این جشنواره در راستای توجه به اقتصاد فرهنگ با شرکت موسسات، شرکت ها و هنرمندانی که محصولات فرهنگی تولید می کنند، برگزار می شود و تاکنون ۷۰ هنرمند بیش از ۳۰۰ اثر به این جشنواره ارسال کرده اند.

ناظمی، با بیان اینکه تلاش می شود دهه فجر امسال رنگ و بوی فرهنگ و هنر به خود بگیرد، افزود: انقلاب اسلامی ذات و ماهیت فرهنگی دارد و باید در این انقلاب به حوزه فرهنگ نسبت به سایر حوزه ها توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ در طول سالیان گذشته مورد غفلت قرار گرفته و آنچنان به شان و جایگاه آن توجه نشده است، اظهار داشت: نهادهای حکومتی به جای تصدی گری در حوزه فرهنگ و هنر باید این حوزه را به مردم واگذار کنند تا فضای جامعه رنگ و بوی فرهنگی به خود بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش آذربایجان و تبریز در ۲۰۰ سال گذشته در حوزه فرهنگ و هنر کشور، گفت: حوزه فرهنگ و هنر نیاز به توجه جدی داشته و سمت و سوی آن باید در مسیر توسعه استان باشد.

ناظمی، ادامه داد: توسعه دارای ابزارهای مختلفی مانند راه های دسترسی و فناوری بوده ولی مهمتر از آن ها فرهنگ است که منجر به توسعه کشور و استان در سایر حوزه ها می شود.

وی یادآوری کرد: اگر فرهنگ یک جامعه توسعه نیابد، نمی توان به توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی رسید و اهالی فرهنگ و هنر به عنوان فرماندهان و پیش رانان این حوزه می توانند آسیب ها، چشم اندازها و افق های توسعه این حوزه را ترسیم کرده و به سیاستمداران معرفی کنند تا در فضای تعاملی به آن ها توجه شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر