کد خبر: 1077746
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
نماینده ملایر در گفتگو با «جوان» عنوان کرد
حمایت از مناطق محروم و تأمین نیاز‌های خانواده‌های کم‌برخوردار از جمله برنامه‌های دولت سیزدهم است که بر اجرایی کردن آن تأکید دارد
سید احمد هاشمی

حمایت از مناطق محروم و تأمین نیاز‌های خانواده‌های کم‌برخوردار از جمله برنامه‌های دولت سیزدهم است که بر اجرایی کردن آن تأکید دارد. بر همین اساس مجلس نیز همراستا با دولت درصدد است تا بتواند با تصویب قوانین درست و ابلاغ آن‌ها از طرف سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه به استان‌ها، سرعت محرومیت‌زدایی از کشور را بالا ببرد. در همین رابطه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «جوان» با بیان اینکه در کنار تصویب اعتبارات مناسب در قالب تبصره ۱۶، مجلس در جهت ایجاد شغل برای مددجویان کمیته امداد بر استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی نیز تأکید دارد، می‌گوید: بر اساس تصمیم شورای عالی اشتغال، کمیته امداد موظف به ایجاد ۵۰۰ هزار شغل برای دهک‌های پایین جامعه در سال آینده است و مجلس نیز باید زمینه‌های لازم برای رسیدن به این هدف را فراهم کند.

در حال حاضر در استان‌های مختلف، مناطق محروم و کم برخوردار زیادی وجود دارد که نیازمند رسیدگی و ارائه خدمات اولیه و امکانات زندگی هستند. روستا‌هایی که ایجاد اشتغال در صدر اولویت‌هایشان قرار دارد و در صورت عدم توجه به آن‌ها، در گام اول موجب مهاجرت ساکنانش می‌شود که به وجود آمدن مناطق حاشیه‌ای شهر‌ها محصول همین اتفاق است. اما خوشبختانه مجلس و دولت درصدد هستند تا با برنامه‌ریزی و تصویب قوانین لازم و با ایجاد اشتغال پایدار علاوه بر رفع کمبود‌ها موجب خودکفایی و خروج مددجویان از چرخه حمایتی سازمان‌ها و نهاد‌هایی مثل کمیته امداد شوند. در همین رابطه احد آزادی‌خواه، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس حداکثر توجه و جدیت را در تصویب اعتبارات ویژه مددجویان دارد، می‌گوید: در بودجه ۱۴۰۱ ارتقای کیفیت زندگی مددجویان و خدمات کمیته امداد، از اولویت‌های نمایندگان است.
وی با اشاره به اهمیت اشتغال اقشار محروم ادامه می‌دهد: در کنار تصویب اعتبارات مناسب در قالب تبصره ۱۶، نمایندگان بر استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد تأکید دارند. این مسئول با تأکید بر اینکه مجلس می‌تواند از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد استفاده کند، تصریح می‌کند: توجه ویژه به مددجویان کمیته امداد در مجلس یازدهم به طور جدی پیگیری شد و شاهد افزایش قابل توجه اعتبارات تبصره ۱۶ مربوط به اشتغال مددجویان بودیم که امیدواریم در بودجه ۱۴۰۱ نیز شاهد احیا و تخصیص مناسب اعتبارات تبصره ۱۶ باشیم. نماینده مردم ملایر در مجلس، خودکفایی و خروج از چرخه حمایتی را نتیجه ایجاد اشتغال برای مددجویان می‌داند و خاطرنشان می‌کند: بر اساس تصمیم شورای عالی اشتغال کمیته امداد موظف به ایجاد ۵۰۰ هزار شغل برای دهک‌های پایین جامعه در سال آینده است و مجلس باید زمینه ایجاد شغل برای مددجویان را فراهم کند. به گفته آزادی‌خواه، کمیته امداد زمینه‌های خوبی برای خودکفایی مستمری‌بگیران و اشتغال پایدار آن‌ها از طریق مشاغل خرد و کوچک همچون دامداری، قالیبافی و مشاغل خانگی ایجاد کرده است و مجلس باید در لایحه بودجه ۱۴۰۱ از اشتغالزایی این نهاد حمایت کند. عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به ظرفیت ۵/۱ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار اشاره می‌کند و می‌گوید: اگر از منابع این صندوق استفاده کنیم و منابع مورد نیاز کمیته امداد در خودکفایی محرومان تأمین شود، نتایج خوبی در اشتغال محرومان به دست خواهد آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار