کد خبر: 1074517
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
دبیر قرارگاه جهادی شهید لاجوردی در گفتگو با «جوان»:
یکی از مهم‌ترین زمینه‌هایی که می‌تواند تمام ابعاد زندگی هرخانواده را تحت تأثیر قرار دهد، عدم توجه به وضعیت کسانی است که به دلایل مختلف در زندان به‌سر می‌برند
فاطمه قاسمی

یکی از مهم‌ترین زمینه‌هایی که می‌تواند تمام ابعاد زندگی هرخانواده را تحت تأثیر قرار دهد، عدم توجه به وضعیت کسانی است که به دلایل مختلف در زندان به‌سر می‌برند. زندانی شدن سرپرست خانواده زمینه‌ساز بروز آسیب‌های اجتماعی فراوان برای اعضای خانواده زندانیان است. حالا و به منظور جلوگیری از هم‌پاشیدگی کانون گرم خانواده زندانیان و کاهش زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی و حمایت از آنها، قرارگاه شهید لاجوردی در استان مرکزی اقدام به حمایت و ارائه خدمت به این خانواده‌ها کرده است. دبیر قرارگاه جهادی شهید لاجوردی در گفتگو با «جوان» با بیان اینکه برگزاری رزمایش جهادی مردمی مکتب حاج قاسم ویژه زندانیان و خانواده‌های آنان تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت، مساعدت و کمک برای تحصیل فرزندان زندانیان، مشاوره‌های اجتماعی، تهیه جهیزیه و توجه به بخش اشتغال زودبازده در زندان را از جمله محور‌های این رزمایش عنوان می‌کند.

سیدعباس حسینی دبیر قرارگاه جهادی شهید لاجوردی استان مرکزی از برگزاری رزمایش جهادی مردمی مکتب حاج قاسم ویژه زندانیان و خانواده‌های آنان از تاریخ ۱۳ دی ماه تا ۲۲ بهمن به صورت سراسری در سطح استان مرکزی خبرداده و می‌گوید: عدالت محوری و توجه به اقشار ضعیف و مظلوم از ویژگی‌های مهم مکتب حاج قاسم به شمار می‌رود چرا که رهایی و بازگشت به آغوش جامعه و داشتن زندگی سالم و پاک امروز برای زندانیان و خانواده‌هایشان از اولویت‌های جامعه اسلامی است.
وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر مردم‌داری و داشتن نگاه خدمت به آحاد جامعه از ضروریات اصلی برای نظام اسلامی محسوب می‌شود که نقش جوانان مؤمن با روحیه انقلابی و جهادی تکمیل کننده این راه ارزشمند تا رسیدن به مقصود و هدف والای پیش‌رو است.
دبیر قرارگاه جهادی شهید لاجوردی استان مرکزی با بیان اینکه این رزمایش در ابعاد مختلف به صورت سراسری در استان برگزار می‌شود، تصریح می‌کند: برگزاری مراسم‌های فرهنگی، ورزشی و مسابقه بزرگ نقاشی با موضوع شهادت حاج قاسم و حمایت از خانواده‌های آنان از جمله برنامه‌های مهم این قرارگاه در استان است.
حسینی می‌گوید: مساعدت‌های کمک تحصیلی برای فرزندان آسیب‌دیده و نیازمند، ارائه مشاوره‌های اجتماعی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در زندان نیز از دیگر برنامه‌های این قرارگاه است که می‌تواند کمک شایانی در ارتقا کار و رسیدن به هدف باشد.
وی عنوان می‌کند: تهیه جهیزیه آسان برای فرزندان زندانیان با هدف کمک به خانواده‌های آنان جهت برطرف نمودن دغدغه و مشکلات این عزیزان انجام خواهد شد که کالا‌های آماده شده در اختیارشان قرار می‌گیرد.
به گفته حسینی، توجه به بخش اشتغال زودبازده در زندان از محور‌های دیگر این رزمایش است که با بررسی‌های انجام شده و هماهنگی با کارگاه‌ها و استفاده از ظرفیت زندانیان به ویژه تابلو دوزی و خیاطی می‌توان حمایت‌های خوبی در این خصوص انجام داد.
وی یادآور می‌شود: جهت کمک به وضعیت معیشتی و حال وروز آسیب‌دیده خانواده‌های زندانیان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد ۵۰۰ بسته غذایی برای آنان در نظر گرفته شده که در اختیارشان قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان می‌کند: همدلی و مشارکت نهاد‌های انقلابی به ویژه اداره کل زندان‌ها، سپاه و بسیج، دادگستری، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد علوی، بنیاد احسان و حمایت‌های خیرین و آحاد مردم در این رزمایش جهادی ستودنی است و ان‌شاء‌الله بتوانیم نتایج خوبی و ثمرات ماندگاری در این طرح جهادی داشته باشیم.
دبیر قرارگاه جهادی شهید لاجوردی استان مرکزی با اشاره به نقش گروه‌های جهادی در تحقق شعار سال با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری می‌گوید: گروه‌های جهادی باید صدای تولید و مطالبه‌گر باشند و در زمینه اشتغال‌های زودبازده برای خانواده‌های نیازمند فعالیت و از ایده‌ها حمایت کنند.
وی تأکید می‌کند: به کارگیری زندانیان در راستای تولید، اشتغال و درآمدزایی برای زندانیان و خانواده‌های آن‌ها ثمرات خوبی دارد که قرارگاه جهادی شهید لاجوردی در زمینه اشتغال زودبازده در زندان قدم‌های خوبی برداشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار