کد خبر: 1068872
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

با بررسی کاربردهای متفاوت پاکت سفید محرمانه همراه ما باشید. در عصر جدید بسیاری از افراد مایل به ارسال کارهای خود از طریق پست هستند و تبادلات از راه دور طرفداران بسیاری دارد. این موضوع باعث تولید پاکت‌ها در مدل‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف شده است.

پاکت سفید محرمانه نیز یکی از انواع پاکت‌های پستی است که محبوبیت زیادی در بین مردم دارد و از تولیدات پرفروش چاپخانه پاکتچی است. در ادامه مطلب، هر آنچه که درباره پاکت سفید محرمانه باید بدانید را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

 

همه چیز درباره پاکت نامه

پاکت نامه‌ (Envelope) یکی از ابزارهای بسته‌بندی است که بیش از 4000 سال قدمت دارد. پاکت نامه برای جابه‌جایی نامه‌های مختلف و موارد مشابه آن استفاده می‌شود. برخی از افراد برای سالم ماندن مدارک خود و برخی دیگر نیز به نشانه احترام به طرف مقابل از آن استفاده می‌کنند. درواقع، پاکت نامه به مدرک شما رسمیت بخشیده و مانع از آسیب‌دیدگی و مخدوش شدن آن می‌شود.

بنابراین استفاده از انواع پاکت نامه، یکی از آداب معاشرت اداری است و به نوعی احترام به همکاران و ارباب رجوع محسوب می‌شود. جنس پاکت نامه نیز از کاغذ است و میزان ضخامت آن هم به مدل پاکت نامه بستگی دارد. پاکتچی، ضخامت پاکت نامه محرمانه را به منظور افزایش کیفیت آن در سطح استانداردی قرار داده است. به‌این‌ترتیب، این پاکت نامه ضخامت بالایی دارد به صورتی که پاره کردن آن کار مشکلی است.

 

پاکت سفید محرمانه چیست؟

پاکت سفید محرمانه پاکتی است که از ۳ لایه تشکیل شده و یکی از محکم‌ترین پاکت‌های پستی در جهان است. رنگ جداره بیرونی این پاکت، سفید رنگ بوده و جداره داخلی آن نیز مشکی رنگ است. از این پاکت به‌منظور حمل اسناد محرمانه و موارد این‌چنینی استفاده می‌کنند به همین خاطر جداره داخلی آن را با رنگ مشکی پوشش می‌دهند تا اطلاعات برگه‌های داخل آن مشخص نباشد.

بنابراین جزئیات مدارک قرار داده شده در داخل پاکت مخفی می‌ماند تا زمانی‌که پاکت باز شود. همچنین این نوع پاکت کرافت در برابر نور، آب و پارگی نیز مقاومت خوبی داشته و سطح کیفی آن بالا است. این پاکت که مخصوص نگهداری یا ارسال مدارک محرمانه تولید شده است در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده قرار گرفته و درصد رضایت از آن بالا است.

 

با پاکت چی، با انواع پاکت نامه پستی آشنا شوید

کاربردهای پاکت سفید محرمانه

در این قسمت، به کاربردهای متفاوت پاکت سفید محرمانه می‌پردازیم. از کاربردهای متفاوت پاکت سفید محرمانه می‌توان به انتقال اسناد رسمی و اداری، مدارک مختلف همچون کاتالوگ، بروشور، چک و ... اشاره کرد. درواقع، این پاکت یکی از موارد پراستفاده در ادارات است که از آن جهت نگهداری یا جابه‌جایی مدارک و اسناد استفاده می‌کنند.

ضمن اینکه، اگر قصد ارسال مرسوله یا یک سفارش اینترنتی را دارید این پاکت مناسب نیست و بایستی از مدل‌های دیگر پاکت‌های پستی استفاده کنید. بنابراین با استفاده از پاکت سفید محرمانه می‌توان امنیت مدارک خود را افزایش داد و مانع از آلودگی یا تخریب آن‌ها شد.

پاکت‌ اداری در کنار سایر ملزومات اداری نقش مهمی در ایجاد روحیه سازمانی بین کارکنان داشته و در عین حال به ارباب رجوع این پیام را منتقل می‌کند که فعالیت کسب‌وکار جدی و قابل اعتماد است.

پیشرفت صنعت چاپ و تبلیغات به شرکت‌ها، ادارات و کسب‌وکارها گزینه‌های متنوع و جذابی برای تثبیت هویت رسمی خود داده است. استفاده از انواع پاکت اداری یکی از موثر و کم‌هزینه‌ترین راه‌های انتقال هویت برند به افراد گیرنده است. پاکت‌های اداری در کنار سایر ملزومات اداری نقش مهمی در ایجاد روحیه سازمانی بین کارکنان داشته و در عین حال به ارباب رجوع این پیام را منتقل می‌کند که فعالیت کسب‌وکار جدی و قابل اعتماد است.

در ادامه این مطلب از مجموعه پاکت عمده پاکتچی با ما همراه باشید تا با انواع پاکت اداری، کاربردها و عوامل تعیین‌کننده در قیمت و هزینه آنها، و سایر ملزومات اداری بیشتر آشنا شوید. پاکتچی با نزدیک به یک قرن سابقه فعالیت در زمینه چاپ، صحافی و تولید پاکت پستی حبابدار همیشه یکی از بهترین گزینه‌ها در ارائه این خدمات به ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌ها بوده است. اگر می‌خواهید برای شرکت یا کسب‌وکار خود از انواع پاکت اداری بهره ببرید برای مشاوره می‌توانید با پاکتچی تماس بگیرید و با بهترین گزینه‌های موجود با توجه به نوع فعالیت خود آشنا شوید.

 

 

مدل های مختلف پاکت اداری

پاکت‌های اداری با اندازه‌ها و طرح‌های متنوعی با توجه به نیازهای کسب‌وکار طراحی و ساخته می‌شوند. در ادارات و سازمان‌های رسمی معمولا همزمان از چند نوع پاکت استفاده می‌شود. در ادامه بعضی از انواع اصلی پاکت اداری را مشاهده می‌کنید.

پاکت نامه یا پاکت پستی

رسمی‌ترین و البته آشناترین نوع از انواع پاکت اداری، پاکت نامه است. این پاکت‌ها از اندازه بسیار کوچکی برخوردار هستند و برای انتقال پیام‌های مکتوب مختلف محبوبیت زیادی دارند. پاکت نامه یا پستی با داشتن فضایی برای «آدرس گیرنده» شناخته می‌شود.

پاکت‌های نامه (انواع پاکت نامه) در اندازه و طرح‌های مختلفی، با توجه به نیاز سازمان‌ها و برندهای متفاوت طراحی و ساخته می‌شوند. دعوت‌نامه‌ها، پیام‌های تبریک یا تسلیت، و البته اطلاعیه‌ها معمولا در پاکت نامه به گیرنده تحویل داده می‌شوند.

پاکت ساده

بر خلاف پاکت‌ پستی، پاکت ساده بدون اختصاص فضای تمبر و گیرنده طراحی می‌شود. این نوع از پاکت پرکاربردترین گزینه بین انواع پاکت اداری است و ادارات، سازمان‌ها و کسب‌وکارهای گوناگون از آن برای انتقال عناصری از هویت تصویری برند استفاده می‌کنند.

فاکتورها و پیش‌فاکتورها، اطلاعیه‌ها، دعوت‌نامه و البته بروشورها از جمله مواردی هستند که معمولا در داخل این نوع از پاکت‌ها به افراد تحویل داده می‌شوند. پاکت‌های ساده اداری در اندازه‌ها و جنس‌های گوناگون برای مصارف متفاوت طراحی و ساخته می‌شوند.

پاکت مربعی یا چارگوش

پاکت‌های مربعی درست مانند پاکت ساده در اندازه‌ها و جنس‌های گوناگونی طراحی و تولید می‌شوند و تنها تفاوت آنها در شکل مربعی یا چارگوش آنها است. این تفاوت کوچک اما حسابی به چشم می‌آید و بیشتر افراد را کنجکاو می‌کند ببینند چه چیزی داخل پاکت قرار گرفته است.

از پاکت مربعی کمتر برای اطلاعیه‌های رسمی و بیشتر برای دعوت‌نامه‌ مراسم، بروشور، کارت‌های هدیه و مواردی مانند این استفاده می‌شود. با توجه به کاربرد پاکت، جنس و ابعاد آن مشخص می‌شود و گزینه‌های متنوعی در اختیار ادارات و کسب‌وکارها وجود دارد.

پاکت اداری/تجاری

این نوع از پاکت که معمولا همراه با لوگو و عناصری از هویت تصویری سازمان یا برند چاپ و تولید می‌شود محبوب‌ترین گزینه بین انواع پاکت اداری محسوب می‌شود. سازمان‌ها و ادارات انواع اطلاعیه‌ها و مکاتبات خود را در داخل پاکت اداری/تجاری به گیرندگان تحویل می‌دهند.

پاکت‌های اداری/تجاری هم مانند پاکت‌های ساده می‌توانند ابعاد و جنس‌های گوناگونی داشته باشند. در حالی که از پاکت‌های ظریف و ساده کاغذی برای انتقال مکاتبات چاپی روزمره استفاده می‌شود، پاکت‌های اداری/تجاری بزرگ‌تر از جنس‌های نایلونی و حباب‌دار برای انتقال مرسوله‌ها و محتویات دیگر هم در دسترس هستند.

پاکت کتابی

در موارد زیادی پیش می‌آید که انواع پاکت اداری مثل پاکت نامه یا پاکت اداری/تجاری ظرفیت کافی برای انتقال محتویات بسته را ندارد. کاتالوگ‌ها و بروشورهای ظخیم و فولدرها از این موارد هستند که برای فرستادن آنها از پاکت کتابی استفاده می‌شود.

پاکت کتابی با ارائه فضای بیشتر برای فرستادن محصولات تبلیغاتی چاپی ایدئال محسوب می‌شود. به دلیل داشتن فضای مناسب معمولا بسته‌های پستی حاوی محصول (در ابعاد متعارف) با این نوع از پاکت به گیرنده تحویل داده‌ می‌شوند.

مراحل چاپ پاکت

زمانی که بخواهید پاکت‌های مدنظر خود را به چاپ برسانید باید به‌طور دقیق به مجموعه چاپ بگویید که این پاکت‌ها چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند. ویژگی‌هایی مانند:

سایز پاکت

سایز پاکت بسته به کاربردی که دارد، متفاوت است. برای همین چاپخانه مربوطه حتماً از شما در مورد سایز مدنظرتان سؤال خواهد کرد. مثلاً اگر بخواهید اسناد اداری با سایز A4 را داخل پاکت قرار دهید، می‌توانید پاکت اداری با همین سایز را بخرید. برای اسناد کوچک‌تر می‌توان از سایز A5 استفاده کرد. سایز A3 هم برای استفاده‌های بزرگ‌تر در دسترس است. معمولاً این نوع پاکت‌ها، با نام پاکت نامه ملخی. اما شما می‌توانید پاکت‌های دیگری را هم سفارش بدهید مانند:

و ...

با پاکت چی، با انواع پاکت نامه پستی آشنا شوید

 

طرح پاکت

در برخی از موارد مشتریان، پاکت‌های ساده را می‌پسندند؛ اما گاهی ممکن است بخواهید طرح یا نوشته هم بر روی پاکت چاپ شود. این مسئله در زمان تحویل پاکت و همچنین قیمت آن تأثیرگذار است. شما می‌توانید از طرح‌های آماده که از قبل وجود دارند برای طراحی پاکت خود استفاده کنید. اما اگر به دنبال طرح‌های خاص‌تر باشید، باید از یک طراح بخواهید که این کار را برای شما انجام بدهد. معمولاً شرکت‌های چاپ یک طراح حرفه‌ای را به شما معرفی می‌کنند و بعد از تائید طرح آن، فرآیند چاپ پاکت آغاز می‌شود.

 

تیراژ و تعداد سفارش پاکت

تیراژ پاکت مسئله مهمی است و مسلماً روی زمان تحویل آن اثرگذار است. هرچه تیراژ چاپ پاکت بالاتر باشد، قیمت واحد هر پاکت پایین‌تر می‌آید و مسلماً خرید پاکت‌ها به‌صرفه‌تر خواهد بود. اما این مسئله ممکن است باعث شود که پاکت‌های موردنظرتان کمی دیرتر آماده شوند. به‌طورکلی با وجود دستگاه‌های پیشرفته در چاپخانه‌های کشور، می‌توانید انتظار داشته باشید که در سریع‌ترین زمان ممکن، پاکت مدنظر شما آماده شود.

 

با پاکت چی، با انواع پاکت نامه پستی آشنا شوید

جنس کاغذ پاکت

جنس کاغذ پاکت یکی از مهم‌ترین مواردی است که بیشتر قیمت چاپ کاغذ را تحت تأثیر قرار می‌دهد. البته روی زمان آماده شدن پاکت‌ها هم بی‌تأثیر نیست. شما می‌توانید با توجه به هدف استفاده از پاکت‌ها، از بین گزینه‌های متنوع، یکی را انتخاب کنید. یکی از ارزان‌ترین جنس‌ها برای چاپ پاکت، کاغذ تحریر ایرانی است. این کاغذ جنس نسبتاً مرغوبی دارد اما برای استفاده‌های معمولی بیشتر توصیه می‌شود. رنگ این کاغذ کاهی روشن است و بیشتر برای نگهداری اسناد اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهتر است از این پاکت‌ها برای مراسلات پستی استفاده نشود چراکه دوام زیادی ندارند.

اگر جنس‌های مرغوب‌تری بخواهید، پاکت‌های تحریر 80 و 100 گرمی هم در دسترس هستند. این پاکت‌ها جنس مرغوب‌تری نسبت به پاکت ایرانی دارند و رنگ آن‌ها سفید است. همچنین ضخامت بالاتری داشته و کیفیت بالای آن‌ها باعث می‌شود که بین خریداران بسیار محبوب باشند. از این کاغذها می‌توان برای چاپ پاکت‌های A4، A3 و ... استفاده کرد. طرح و نوشته‌های چاپ شده بر روی آن‌ها نیز بسیار با کیفیت از آب در می‌آید.

 انواع ضخیم‌تر کاغذ شامل کاغذ گلاسه، کتان و پاکت کارتی 140 گرمی می‌شود. کاغذ گلاسه ظاهر براقی دارد و چاپ طرح روی آن بسیار زنده و شکیل است. پاکت کتان نسبتاً ضخیم است و حسی از کیفیت و لوکس بودن را منتقل می‌کند. پاکت کارتی هم ضخیم‌ترین مدل است و برای کسب و کارهای خاص و لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع دیگری از پاکت هم وجود دارد که پاکت کرافت نامیده می‌شود.  پاکت کرافت نیز ظاهری بسیار خاص و جذاب دارد و برای چاپ انواع پاکت‌های نامه یا پاکت‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

https://www.activeidea.net/

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر