کد خبر: 1032694
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه نشت‌یابی تجهیزات و تاسیسات گازرسانی، رویکردی مهم در بهره‌برداری ایمن و کاهش هدررفت گاز است، گفت: امسال یکهزار و ۷۹۲ مورد نشتی گاز در استان برطرف شد.

سیّدرضا رهنمای توحیدی  اظهار کرد: امسال این تعداد نشتی­ های زیر­زمینی کشف شده بوده و نشتی­ های درجه یک فوقانی به تعداد پنج هزار و ۷۸۳ مورد برطرف شده است. 

وی یادآور شد: امسال ۲۰ دستگاه پیشرفته نشت یابی به تجهیزات مورد استفاده در این حوزه افزوده شده و فرآیند نشت یابی در تمام شهرستان های آذربایجان شرقی به صورت هم زمان انجام می شود.

وی افزود: با توجه به نشت­ یابی کامل کلیه خطوط­ گازدار­ و انشعابات طی چند سال اخیر، روند نشتی زیرزمینی کاهش چشمگیری داشته و درحال حاضر با تمهیدات بعمل آمده، عملیات رفع نشتی در سریع­ ترین زمان ممکن انجام می­ شود.

رهنمای توحیدی همچنین گفت: این شرکت با نشت یابی ۲۴هزار و ۱۴۷ کیلومتر شبکه گازرسانی و ۸۴۱هزار و ۲۷۰ انشعاب گاز در سال گذشته، از شرکت های پیشرو در این خصوص می باشد.
وی با اشاره به وقوع زلزله سال گذشته در شهرستان­ های میانه و سراب افزود: عملیات نشت یابی در این شهرستان ها به صورت چندباره انجام یافته و همچنین با توجه به قدمت شبکه های گازرسانی در کلان شهر تبریز، نشت یابی تاسیسات گازرسانی آن، در دوره های ۶ ماهه و ۲بار در سال انجام می شود.

توحیدی به برنامه ریزی دقیق، تجهیزات پیشرفته و اقدامات شاخص در حوزه نشت یابی تأکید و اظهار کرد: نشت یابی، از ارکان اصلی پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی، مقاوم سازی و تعمیرات تجهیزات گازرسانی، جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملّی و کاهش آلایندگی های زیست محیطی می باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر