کد خبر: 951534
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
در حالی که عکسی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر حذف نام کوروش از فهرست نام‌های مجاز ثبت احوال دست به دست می‌چرخد که مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال این مسئله را رد می‌کند.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: روز گذشته عکسی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر حذف نام کوروش از فهرست نام‌های مجاز ثبت احوال منتشر شد. این در حالی است که اسدالله پارسامهر، مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال این موضوع را شایعه دانست و ممنوع شدن انتخاب نام «کوروش» را رد کرد.

حذف نام کوروش از ثبت احوال، شایعه یا واقعیت؟
پارسامهر گفت: «انتخاب نام کوروش هیچ منع و مانعی ندارد و در کتاب نام و نام گزینی سازمان ثبت احوال نام کوروش و معنای آن از قول تاریخ نویسان آمده است. شهروندان می‌توانند با مراجعه به یکی از دفاتر ثبت احوال از این موضوع اطلاع کسب کنند و در صورت علاقه مندی نام کوروش را برگزینند که یکی از پرطرفدارترین اسم‌های ایرانی است.»

او در پاسخ به این سوال که علت اینکه سایت ثبت احوال اجازه انتخاب نام «کوروش» را به مراجعه‌کنندگان نداده و این عکس در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر شده است، می‌گوید: «ممکن است برخی از شهروندان در هنگام مراجعه به سایت ثبت احوال با مشکل مواجه شوند که شاید هم مشکل سامانه باشد، اما در هر حال انتخاب نام کوروش با هر دو املا مانعی ندارد.»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمدرضا
|
Romania
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
0
0
ممنونم از مطلب بسیار مفید و خوبتون ولی کاش برای حمایت از شبکه های اجتماعی فارسی مطلبی بذارین و شبکه اجتماعی ....رو هم معرفی کنین. من مدتهاست ازش استفاده می کنم و به جرات می تونم بگم که قویترین شبکه اجتماعی فارسیه.
...
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
1
3
سلام.بالاخره میشه اسم‌کوروش و انتخاب کنم یا نه؟؟؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار