کد خبر: 924404
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
مســئول تیــم مذاکرات امریکا در گفت‌وگو‌های ایران و ۱+۵، پنج سال بعد از توهین آشکار به مردم ایران درباره ژنتیکی بودن فریبکاری در میان ایرانیان، ضمن اعتراف به گریه بعد از دیدن صحنه شعار مرگ بر شرمن در خیابان‌های تهران، از بیان این سخنان ابراز پشیمانی کرد.
مســئول تیــم مذاکرات امریکا در گفت‌وگو‌های ایران و ۱+۵، پنج سال بعد از توهین آشکار به مردم ایران درباره ژنتیکی بودن فریبکاری در میان ایرانیان، ضمن اعتراف به گریه بعد از دیدن صحنه شعار مرگ بر شرمن در خیابان‌های تهران، از بیان این سخنان ابراز پشیمانی کرد.
«وندی شرمن» دیپلمات ارشد سابق امریکایی که در دو مذاکرات هسته‌ای این کشور با کره‌شمالی (در دولت بیل کلینتون) و ایران (دولت باراک اوباما)، مسئول تیم واشنگتن در مذاکرات بوده، روز جمعه با شبکه خبری «سی‌بی‌اس» درباره کتابی با موضوع مذاکرات با ایران و کره‌شمالی که به تازگی منتشر کرده مصاحبه‌ای انجام داد. شرمن ضمن تأیید اینکه در مقطعی گریه کرده است، چون یکی از حرف‌هایی که از دهانش به بیرون پریده بود باعث شده بود در خیابان‌های ایران «شعار مرگ بر وندی شرمن» سر بدهند، از گفتن آن سخنان ابراز ندامت کرد. این دیپلمات سابق امریکایی که اخیراً هم به عنوان مدیر «مرکز رهبری عمومی» در دانشکده کندی دانشگاه هاروارد تعیین شده و قرار است از اول ژانویه ۲۰۱۹ به تدریس درس «رهبری عمومی» بپردازد، وقتی در تأیید سخنان مجری برنامه که گفت: در کتاب‌تان نوشته‌اید که [در مذاکره]آدم باید مراقب حرف زدنش باشد، چون در غیر این صورت ممکن است خطرناک باشد» افزود: «در واقع، همین‌طور است. به طرز باورنکردنی خطرناک است. از اینکه آن جمله را گفتم، پشیمانم. او سپس در پاسخ به این سؤال که چه جمله‌ای را بر سر زبان آورده گفت: «جمله این بود که فریبکاری در ژن آن‌ها (ایرانی‌ها) است که این را در جواب سؤال یک سناتور در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا گفتم و این حرف باعث شد که در خیابان‌های تهران، شعار مرگ بر شرمن سر بدهند.»
ذخایر استراتژیک برای ایران
رئیس‌جمهور امریکا از قانون فروش نفت از محل ذخایر استراتژیک این کشور که برای تأمین بودجه دولت و برنامه دارویی صادر شده با هدف کمبود عرضه نفت ناشی از تحریم ایران سوء استفاده کرده است. به گزارش رویترز، وزارت انرژی امریکا اعلام کرد، در آستانه تحریم‌های ایران که انتظار می‌رود، نفت را در بازار‌های جهانی کم کند، شش شرکت از جمله اکسون موبیل، در مجموع ۱۱ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک امریکا خریداری کردند. فروش نفت از محل ذخایر استراتژیک به وسیله قوانین پیشین برای تأمین بودجه دولت فدرال و یک برنامه دارویی صادر شده بود، اما دولت ترامپ در اولین فرصت ممکن از این قانون برای فروش نفت استفاده کرد. تحلیلگران کیلیر وییو انرژی پارتنرز پس از اعلام زمان فروش در ۲۰ آگوست گفتند زمان‌بندی این فروش «به نظر می‌رسد که نشان‌دهنده نگرانی دونالد ترامپ در رابطه با کم شدن عرضه در بازار نفت بر اثر بازگشت تحریم‌های نفتی ایران» است. ترامپ در ماه می، امریکا را از توافق هسته‌ای با ایران خارج کرد. دولتش نیز از مشتریان ایران خواست تا واردات نفت از این کشور را تا نوامبر به صفر برسانند. استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری امریکا گفته است امریکا در موارد خاص معافیت‌هایی برای کشور‌هایی که به زمان برای کاهش واردات از ایران نیاز دارند، در نظر خواهد گرفت. این نفت برای حمل با کشتی یا انتقال با خط لوله در محدوده قیمتی ۶۶/۶۷ دلار و ۰۵/۶۹ دلار در هر بشکه فروخته شده است.
گره انگلیسی برجام و زاغری
معاون امور خاورمیانه وزارت امور خارجه انگلیس صبح روز گذشته با هدف مذاکره با ایران درباره اقدامات ایران درسوریه و یمن، آینده توافق هسته‌ای و پرونده «نازنین زاغری» به تهران سفر کرده است. این اولین سفر «آلیستر برت» به ایران از زمان خروج امریکا از توافق هسته‌ای است. وی قرار است در دیدار دو روزه با وزرای ایران، سیاستمداران و سازمان‌های مردم نهاد دیدار داشته باشد. دیداری میان «آلیستر برت» و همتای او، «عباس عراقچی» دیروز برگزار شد. آلیستر برت پیش از سفر به ایران گفته بود: این لحظه مهمی در روابط ایران و انگلیس و همه جهان است. از زمانی که امریکا از برجام خارج شده ما در کنار اروپایی‌ها و شرکای بین‌المللی‌مان بر حمایت خود از توافق تأکید کردیم و این حمایت را از طریق مکانیزم‌هایی مانند قانون مسدودسازی تحریم‌ها در اتحادیه اروپا ثابت کردیم. وی در ادامه با بیان اینکه تا زمانی که ایران به تعهداتش در برجام پایبند باشد، ما بر سر تعهدات‌مان باقی می‌مانیم، گفت: معتقدیم این بهترین راه برای اطمینان از آینده‌ای امن برای منطقه است. «برت» گفت: حمایت ما از توافق هسته‌ای جلوی به چالش کشیدن ایران بر سر موضوعاتی که با هم توافق نظر نداریم را نگرفته است. در این دیدار من بر برنامه موشک‌های بالستیک ایران و اقدامات آن‌ها در خاورمیانه تأکید خواهم کرد. من از این فرصت برای دیدار و رسیدن به راه‌حل در پرونده دوتابعیتی‌های بازداشت شده در ایران هم استفاده خواهم کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پدرام متقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
سلام.باعث تاسف است که کشور بزرگی با جمعیت چند صد میلیونی آمریکا به اندیشه مطالعه ژرف در مورد ایران نپرداخته و تلاش ایرانیان را برای برون رفت از مخمصه های غیر انسانی که کشورهای توانمندی مانند این کشور برای آن ایجاد می کنند را به فریبکاری تشبیه می نمایند . اگر جامعه آمریکا بداند دوستی با ایران تا چه میزان می تواند منافع بلند مدت شان را تامین کند ، اجازه نخواهند داد بیش از این ملعبه دست استعمار پیر / اشغالگران فلسطین / و حکومت های مرتجع عربی گردند . متشکرم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار