کد خبر: 898850
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
سرلشكر صفوي:
در قضاياي اخير انعطاف بسياري از نيروي انتظامي ديديم، اگرچه اعتقاد داريم اگر كسي به سمت ناجا به قصد كشت تيراندازي كرد باید واكنش مقتدرانه به آن نشان داد.

به گزارش فارس، سردار سرلشكر سيديحيي صفوي دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا در جمع 2هزار نفري دانشجويان دانشگاه علوم انتظامي ناجا (امين) با اشاره به ويژگي‌هاي شاخص نيروي انتظامي در ارائه خدمات مستمر و متنوع به عموم مردم گفت: نيروي انتظامي يك نيروي پرافتخار و با ارزش، مقتدر و آبرومند است كه در مجموعه نيروهاي مسلح ما هيچ نيرويي به اندازه نيروي انتظامي از مرزها تا شهرها به مردم خدمت نمي‌كند. وي با اشاره به تداوم مأموريت‌هاي نيروي انتظامي حتي در ايام تعطيلات گفت: در شرايطي كه مردم، اصناف و مشاغل و مجموعه كشوري در ايام خاصي تعطيل هستند، فعاليت اين نيرو به نوعي ديگر آغاز مي‌شود.
صفوي افزود: وجود هر كدام از پرسنل زحمتكش نيروي انتظامي براي ما مايه افتخار است چراكه نيروي انتظامي هم مردم‌دار و هم مردم‌يار است و هم در مقابل اشرار و دشمنان مسلح با اقتدار عمل مي‌كند و نسبت به عموم مردم و مردم عادي بسيار مهربان و با قابليت انعطاف برخورد مي‌كند. دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا با اشاره به قابليت انعطاف نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: در قضاياي اخير انعطاف بسياري از اين نيرو ديديم، اگرچه اعتقاد داريم اگر كسي به سمت نيروي انتظامي به قصد كشت تيراندازي كرد باید واكنش مقتدرانه به آن نشان داد و اين نيرو در مقابل دشمنان خبيث قدرت تصميم‌گيري داشته باشد.
صفوي در ادامه با ارائه تحليلي درخصوص دفاع مقدس گفت: هم اكنون 29 سال از پايان جنگ مي‌گذرد و خيلي از جوانان و مردم نمي‌دانند كه چرا اين جنگ عليه ملت ايران آغاز شد و چگونه بر دشمنان پيروز شديم. وي ادامه داد: ملتي كه تاريخ را نخوانده باشد مجبور به تكرار تاريخ خواهد شد و ما باید تاريخ كشور، تاريخ دفاع مقدس و حماسه و فداكاري‌هاي آن را بشناسيم و بدانيم كه طي 39 سال گذشته سه پيروزي استراتژيك و راهبردي در مقياس جهاني و منطقه‌اي داشته‌ايم. صفوي با اشاره به پيروزي‌هاي استراتژيك و راهبردي ملت ايران در مقياس جهاني و منطقه‌اي گفت: پيروزي بزرگ در به ثمر نشاندن انقلاب اسلامي ايران و پيروزي در دفاع مقدس و جنگ هشت ساله و همچنين هم اكنون شكست داعش و جبهه ائتلاف امريكايي صهيونيستي و برخي از كشورهاي عربي سه پيروزي استراتژيك و راهبردي ملت ايران در مقياس جهاني و منطقه‌اي است.
صفوي در ادامه با تحليل كلان دفاع مقدس گفت: جنگ تحميلي پرهزينه‌ترين جنگ پس از جنگ‌هاي اول و دوم جهاني و تنها جنگ دوران دوقطبي قدرت (دوران جنگ سرد) كه هردو ابرقدرت طرفدار يك طرف جنگ (عراق) بودند، بود و رژيم صهيونيستي اين جنگ را به نفع امنيت و منافع خود مي‌ديد.
وي افزود: در اين جنگ ايران حداكثر 12درصد از درآمد ناخالص داخلي خود را براي جنگ هزينه كرد در حالي كه حاكميت عراق با ذخيره ارزي 35ميليارد دلار در آغاز جنگ و كمك‌هاي بلاعوض و وام بين 85 تا 90ميليارد دلاري و تخصيص 57درصد از درآمد ناخالص داخلي در هزينه‌كرد براي جنگ پيشرو بود و دولت حاكم عراق از جمعيت 16ميليون نفري حدود يك ميليون و 600 هزار نفر تا 2ميليون نفر را در جنگ به صورت اجباري وارد كرد و از 5/1 تا 2ميليون كارگر خارجي براي اداره امورات كشور استفاده كرد.
صفوي با اشاره به هزينه‌ها و خسارات جنگ براي كشورهاي عراق و ايران افزود: در حوزه هزينه‌ها و خسارات جنگ دو طرف درگير حدود 2هزار ميليارد دلار هزينه و خسارت متحمل شدند.
وي با اشاره به حجم تسليحات و خريدهاي خارجي دولت عراق در زمان جنگ افزود: فقط قبل از عمليات فاو و كربلاي5 عراق تنها 10ميليارد دلار خريد تسليحاتي از شوروي، چين، كره، امريكا و كشورهاي اروپايي داشته است. صفوي در ادامه با اشاره به مهم‌ترين خصوصيات عمليات كربلاي 5 گفت: غافلگيري قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي و حاميان منطقه‌اي و رژيم بعث عراق در كنار وحدت فرماندهي عمليات(طرح‌ريزي و اجراي عمليات توسط سپاه و پشتيباني توسط ارتش) و همچنين ارزش سياسي نظامي شكستن دروازه شرقي بصره در تغيير موازنه جنگ به نفع ايران از مهم‌ترين ويژگي‌هاي عمليات كربلاي5 بود.
وي در پايان افزود: در حقيقت عمليات فتح فاو(بهمن ماه 1364) و عمليات كربلاي5 سرنوشت جنگ را رقم زد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار