کد خبر: 864388
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
در روزگاري به سر مي‌بريم كه شگردهاي فريب هم شيوه نو و رنگ مجازي به خود گرفته است. گذشت آن دوران كه قاچاقچيان دختران ايراني به دبي با وعده خوانندگي، طعمه‌هاي خود را شكار مي‌‌كردند و باندهاي مختلف قاچاق انسان، پس از اغفال دختران و زنان با پاسپورت و ويزاي جعلي آنها را به كشورهاي عربي مي‌فرستادند. هرچند كه هنوز هم اين شيوه كم و بيش اجرا مي‌شود، اما روش مرسومي نيست و اصطلاحاً به آن نخ‌نما شده مي‌گويند!
 
چندي پيش دلالان و قاچاقچيان انسان ابتدا از طريق چت و دادن تصوير خود با استفاده از شيوه‌هاي خاص طرح دوستي با اين دختران را می‌ریختند و سپس با وعده ازدواج، كار خوب و درآمد بالا آنها را به كشور مورد نظر دعوت می‌کردند و در آنجا به قاچاقچيان تحويل مي‌دادند.
البته باز هم اين شيوه‌ها دستخوش تغييرات شد و جايگزين‌هاي بهتر و بعضاً با وجهه مطلوب‌تري به ميان آمد. همين چند وقت پيش بود كه در جديدترين آگهي استخدام يك ايرلاين خارجي، هواپيمايي عمان اقدام به انتشار اطلاعيه جذب دختران ايراني به عنوان مهماندار كرده و شرايط ورود به پروسه استخدام را داشتن حداقل قد 157 سانتيمتر، مدرك تحصيلي مناسب و برخورد خوب دانسته بود.
 
نكته جالب در اين آگهي اين بود كه از دختران متقاضي خواسته شده بود با ارسال تصاوير فاقد حجاب و به صورت تمام رنگي، در كنار ساير مدارك هويتي، از طريق دفتر تهران اين ايرلاين يا ايميل اعلام شده، درخواست خود را ارسال كنند.  پس از بي‌توجهي و عدم نظارت به فعاليت ايرلاين‌هاي خارجي در رعايت قوانين كشورمان در آگهي‌ها، پاي اين شگردها به اپليكيشن‌هاي خدماتي هم رسيده است.  انتشار تصويري از اپليكيشن ديوار، يك آگهي مربوط به جذب منشي خانم براي كار در دبي را نشان مي‌دهد كه در آن به ذكر خوش تيپ و خوش برخورد بودن تأكيد شده و در ادامه با پيشنهاد حقوق ميليوني حتي در اختيار قرار دادن محل اسكان نيز مورد تأكيد اين آگهي قرار گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار