ابراهيم مرادي در گفتوگو با ايلنا درباره اقدام مسئولان فرودگاه نجف مبني بر اعمال تعرفههاي فرودگاهي غيرمعمول براي ايرلاينهاي ايراني، اظهار داشت: هر چند كه در اين باره نهادهاي بينالمللي مانند ياتا و ايكائو دستورالعملهايي را پيشبيني كردهاند اما همواره قوانين داخلي فرودگاهها بر قوانين بينالمللي ارجحيت دارد و غالب است.
وي ادامه داد: ايكائو در مورد نحوه محاسبه و مطالبه عوارض فرودگاهي و هندلينگ، دستورالعملهايي را به اعضاي خود ارائه كرده است اما متوليان اين صنعت در هر كشور ميتوانند قوانين خاص كشور خود را به اجرا برسانند و اجراي دستورالعملهاي بينالمللي بستگي به تصميمگيري سازمان هواپيمايي آن كشور دارد.
عضو هيئت مديره شركت فرودگاهها و ناوبري كشور با بيان اينكه اين مشكلات با شكايت به نهادهاي بينالمللي حل نميشود، تأكيد كرد: راهكار اثر بخش در مواجهه با اين مشكلات، مذاكرات مسئولان دو كشور است.
مرادي درباره اقدام و رفتار متقابل با ايرلاينهاي عراقي گفت: اقدام متقابل نميتواند راهكار مؤثري باشد چراكه تعداد پروازهاي ايرلاين عراقي به فرودگاههاي ايران بسيار محدود است. اين در حالي است كه ايرلاينهاي ايراني در ايام خاصي مانند اربعين حدود هزار و 200 سورتي پرواز به نجف انجام ميدهند.